Loading
ro ru en




Afiş
Loading
08 Decembrie 2016 | 14:48
Istoria Teatrului Naţional, adunată în două volume de carte
La Chişinău au fost lansate recent două volume despre istoria Teatrului Naţional „Mihai Eminescu” (TNME) din capitală. Autorul uneia dintre cărţi, denumită „O cronică a Teatrului Naţional „Mihai Eminescu” din Chişinău: 1918-1930”, este chiar directorul teatrului, actorul şi regizorul Petru Hadârcă. El a fost invitatul emisiunii „Bună dimineaţa”, unde a vorbit despre conţinutul operei.
Potrivit lui Petru Hadârcă, prin intermediul acestor cărți, oamenii care stau în spatele paginilor vor să aducă iubitorilor de teatru un adevăr ce a fost ascuns ani de-a rândul. Autorul a mărturisit că ține foarte mult la capitolul în care se vorbește despre construcția edificiului.

„Scrierea acestui volum a pornit de la dorința de a pune la un loc dovezile istorice ale apariției Teatrului Național”, afirmă Petru Hadârcă.

În intenția de a aduna materiale pentru un muzeu al Teatrului Național la Chișinău, regizorul a ajuns la Arhivele Naționale ale României, în fondurile cărora știa că se păstrează mai multe documente care confirmă și ilustrează eforturile de creare și menținere a unei scene românești de anvergură.

Cea de-a doua carte „Geneza Teatrului Naţional din Chişinău 1818-1960” a fost scrisă de cercetătorul şi istoricul literar Iurie Colesnic. Ambele volume au fost lansate în aceiași zi. Cărțile au apărut într-un tiraj de 500 de exemplare, în cadrul unui program de editare a cărţilor naţionale, sprijinit de Ministerul Culturii.
Postat de: Reporter Stagiar
Comentarii:

Carmelia Albu - Ombudsmanul Companiei „Teleradio-Moldova”, în serviciul consumatorului

Serviciul Ombudsmanului servește pentru public drept o sursă independentă de informare, explicații, analiză privind programele Radiodifuzorului Public și aderența la standardele și practicile europene de elaborare a programelor.  

Ombudsmanul este un mediator care, în caz de necesitate, va purta negocieri între telespectator/radioascultător sau un anumit grup de persoane şi Companie. Ombudsmanul  răspunde la întrebările telespectatorilor şi radioascultătorilor, primește și analizează eventuale plângeri din partea consumatorului de programe.
  
Primul Serviciu al Ombudsmanului a apărut în Suedia, în 1809. Acesta a fost instituit pe lângă Parlament, din inițiativa Guvernului, și avea misiunea de a proteja drepturile cetăţenilor, monitorizând acțiunile Executivului. Uterior, în 1988, un serviciu asemănător a fost instituit în mass-media din Franţa. Aceasta a fost o adevărată „explozie”,  generând apariția serviciilor similare și în alte țări din lume.
©2011 IPNA "Teleradio-Moldova"
Departamentul Multimedia al IPNA „Teleradio-Moldova” a fost creat cu suportul
Programului Comun al Consiliului Europei şi Uniunii Europene
„Susţinerea Democraţiei în Moldova”
DQTeam