Loading
ro ru en




Inedit
Loading
30 Martie 2017 | 14:30
A fost lansat primul Dicţionar al limbajului mimico-gestual
Toţi cei care au dorinţa de a studia limbajul mimico-gestual o pot face graţie Dicţionarului limbajului mimico-gestual din Republica Moldova, lansat astăzi, 30 martie, la Chişinău.
Dicționarul cuprinde peste 2000 de semne prezentate în forma cea mai practică și eficientă, fiind structurate pe domenii și ordonate alfabetic, descrierile executării gesturilor sunt în limbile română, rusă și engleză, iar semnele sunt completate cu imagini fotografice.
 
„Dicționarul limbajului mimico-gestual este așteptat de sute de persoane cu dizabilități de auz, cât și de familiile lor. Este un pas important pentru Republica Moldova privind incluziunea socială a persoanelor cu dizabilități. Este un eveniment remarcabil în contextul marcării a cinci ani de la aprobarea Legii cu privire la incluziunea socială a persoanelor cu dizabilități”, a declarat viceministra Muncii, Protecției Sociale și Familiei, Anastasia Oceretnîi.
 
Dicționarul a fost realizat de către Asociația Surzilor din Republica Moldova, în parteneriat cu Alianța „Infonet”, cu suportul financiar al Agenției Elevețiene pentru Dezvoltare și Cooperare, în cadrul proiectului „Promovarea conceptului de translare în limbajul semnelor - o cale spre incluziunea socială a persoanelor cu dizabilități.
Postat de: Rodica Mazur
Comentarii:

Carmelia Albu - Ombudsmanul Companiei „Teleradio-Moldova”, în serviciul consumatorului

Serviciul Ombudsmanului servește pentru public drept o sursă independentă de informare, explicații, analiză privind programele Radiodifuzorului Public și aderența la standardele și practicile europene de elaborare a programelor.  

Ombudsmanul este un mediator care, în caz de necesitate, va purta negocieri între telespectator/radioascultător sau un anumit grup de persoane şi Companie. Ombudsmanul  răspunde la întrebările telespectatorilor şi radioascultătorilor, primește și analizează eventuale plângeri din partea consumatorului de programe.
  
Primul Serviciu al Ombudsmanului a apărut în Suedia, în 1809. Acesta a fost instituit pe lângă Parlament, din inițiativa Guvernului, și avea misiunea de a proteja drepturile cetăţenilor, monitorizând acțiunile Executivului. Uterior, în 1988, un serviciu asemănător a fost instituit în mass-media din Franţa. Aceasta a fost o adevărată „explozie”,  generând apariția serviciilor similare și în alte țări din lume.
©2011 IPNA "Teleradio-Moldova"
Departamentul Multimedia al IPNA „Teleradio-Moldova” a fost creat cu suportul
Programului Comun al Consiliului Europei şi Uniunii Europene
„Susţinerea Democraţiei în Moldova”
DQTeam