Loading
ro ru en




Inedit
Loading
05 Iunie 2015 | 17:00
Află din emisiunea „Baştina” cum să îngrijeşti livada pentru a avea mere de calitate
Până la moment, în livezile de măr, pomicultorii urmau să stropească livezile de 4-5 ori contra bolilor şi dăunătorilor, să prelucreze printre rânduri şi sub pomi. Odată cu creşterea lăstarilor şi dezvoltarea fructelor sunt necesare alte lucrări, care influenţează calitatea fructelor.
În ultimii ani, cele mai mari suprafețe au fost plantate cu măr. Multe soiuri pentru prima dată sunt cultivate în Republica Moldova, de aceea, necesită o îngrijire aparte, în special, în această perioadă favorabilă pentru dezvoltarea bolilor și dăunătorilor, care pot compromite până la 60% din roadă. Pentru a păstra fructele și aparatul foliar, specialiștii recomandă măsuri de protecție și fertilizare.

Ce fel de roadă vom avea în toamnă, se poate vedea de pe acum. Unde nu toate fructele sunt dezvoltate omogen, acolo trebuie de efectuat răritul lor, pentru a crea condiții fructelor mai sănătoase, care trebuie să fie dezvoltate pentru a avea un aspect de piață. Rărirea fructelor necesită brațe de muncă suplimentare. Această operație tehnologică însă, asigură calitate fructelor.

Află de la Ion Grosu, șef de laborator la Institutul de Horticultură, care sunt dăunătorii care aduc pagube pomilor de măr și metodele de combatere a acestora.

Mai multe detalii aflați din emisiunea „Baștina” de la Moldova 1.
Comentarii:

Carmelia Albu - Ombudsmanul Companiei „Teleradio-Moldova”, în serviciul consumatorului

Serviciul Ombudsmanului servește pentru public drept o sursă independentă de informare, explicații, analiză privind programele Radiodifuzorului Public și aderența la standardele și practicile europene de elaborare a programelor.  

Ombudsmanul este un mediator care, în caz de necesitate, va purta negocieri între telespectator/radioascultător sau un anumit grup de persoane şi Companie. Ombudsmanul  răspunde la întrebările telespectatorilor şi radioascultătorilor, primește și analizează eventuale plângeri din partea consumatorului de programe.
  
Primul Serviciu al Ombudsmanului a apărut în Suedia, în 1809. Acesta a fost instituit pe lângă Parlament, din inițiativa Guvernului, și avea misiunea de a proteja drepturile cetăţenilor, monitorizând acțiunile Executivului. Uterior, în 1988, un serviciu asemănător a fost instituit în mass-media din Franţa. Aceasta a fost o adevărată „explozie”,  generând apariția serviciilor similare și în alte țări din lume.
©2011 IPNA "Teleradio-Moldova"
Departamentul Multimedia al IPNA „Teleradio-Moldova” a fost creat cu suportul
Programului Comun al Consiliului Europei şi Uniunii Europene
„Susţinerea Democraţiei în Moldova”
DQTeam