Loading
ro ru en




Inedit
Loading
01 Ianuarie 2016 | 09:09
Cum să alegi jucăria sigură pentru copilul tău
95 la sută dintre jucăriile de pe piaţa din Republica Moldova sunt de proastă calitate, iar o treime dintre acestea prezintă un adevărat pericol pentru sănătatea micuţilor. Jucăriile confecţionate din materiale neconforme pot cauza alergii şi intoxicaţii severe. Chiar dacă părinţii nu sunt încântaţi de calitatea jucăriilor, ei spun că buzunarul nu le permite ceva mai bun. Cum putem alege o jucărie inofensivă, aflăm din reportajul realizat de Moldova 1.
Cristina Andronic alege o jucărie pentru fetiţa sa de trei ani. Femeia recunoaşte că nu prea se uită la calitatea produselor, dar se orientează după dorinţa fiicei.

Echipa Mesager împreună cu reprezentanţii Agenţiei pentru Protecţia Consumatorilor au mers în mai multe magazine, pentru a găsi jucăriile periculoase. Căutările n-au durat mult, deoarece practic jumătate dintre mărfurile de pe rafturi prezintă riscuri pentru copii. 

90 la sută din jucării sunt comercializate fără etichetă şi fără acte de provenienţă. Majoritatea sunt importate din China, Ucraina şi Turcia, spun experţii.

Deşi majoritatea părinţilor ştiu că unele jucării pot fi periculoase pentru copii, totuşi le cumpără.

În orice ţară europeană, jucăriile suspecte nu prea apucă să ajungă pe rafturi. Cele mai recente actualizări privind normele de securitate ale jucăriilor în Moldova au fost făcute în 2011. Specialiştii recomandă să evităm jucăriile strident colorate şi să optăm pentru cărţi sau jucării moi confecţionate din materiale naturale, cum sunt lâna sau bumbacul.
Comentarii:

Carmelia Albu - Ombudsmanul Companiei „Teleradio-Moldova”, în serviciul consumatorului

Serviciul Ombudsmanului servește pentru public drept o sursă independentă de informare, explicații, analiză privind programele Radiodifuzorului Public și aderența la standardele și practicile europene de elaborare a programelor.  

Ombudsmanul este un mediator care, în caz de necesitate, va purta negocieri între telespectator/radioascultător sau un anumit grup de persoane şi Companie. Ombudsmanul  răspunde la întrebările telespectatorilor şi radioascultătorilor, primește și analizează eventuale plângeri din partea consumatorului de programe.
  
Primul Serviciu al Ombudsmanului a apărut în Suedia, în 1809. Acesta a fost instituit pe lângă Parlament, din inițiativa Guvernului, și avea misiunea de a proteja drepturile cetăţenilor, monitorizând acțiunile Executivului. Uterior, în 1988, un serviciu asemănător a fost instituit în mass-media din Franţa. Aceasta a fost o adevărată „explozie”,  generând apariția serviciilor similare și în alte țări din lume.
©2011 IPNA "Teleradio-Moldova"
Departamentul Multimedia al IPNA „Teleradio-Moldova” a fost creat cu suportul
Programului Comun al Consiliului Europei şi Uniunii Europene
„Susţinerea Democraţiei în Moldova”
DQTeam