Loading
ro ru en




Inedit
Loading
31 Ianuarie 2014 | 17:48
Denis Staruş: Apăraţi-vă drepturile!
Preşedintele Centrului pentru Protecţia Drepturilor Consumatorilor, Denis Staruş, îndeamnă consumatorii de energie electrică sau termică să fie vigilenţi şi să nu ezite să depună plângeri în cazul în care depistează abuzuri din partea agenţilor-furnizori de energie.
De cele mai multe ori, consumatorii sunt puși în situația de a plăti 20-30 de mii de lei pentru instalația termică din locuință din cauza temperaturilor joase. Agentul termic motivează debranșările prin avizul de deconectare prezent pe factură. Denis Staruș este de părerea că această practică aplicată din anul 2007 este una incorectă pe motiv că agentul termic nu poate confirma dacă consumatorul a văzut anunțul în cauză.

Până în 2007, avizurile de deconectare erau trimise cu o scrisoare recomandată prin care consumatorul era preântâmpinat că va fi debranșat de la agentul termic în decurs de 10 zile. Încă un abuz al agenților termici este și facturile exorbitante impuse persoanelor care au în posesie cazane pentru încălzire.

Acești consumatori sunt sunt impuși să plătească cu 20 % mai mult.  

Potrivit lui Staruș cazurile ajunse în instanță, de cele mai multe ori, sunt ignorate sau neglijate.

Denis Staruș invită cetățenii care au fost abuzați să nu ezite și să apeleze la numărul (22) 62-66-68.

Mai multe detalii, în interviul realizat de echipa „Bună dimineața”.
 
Comentarii:

Carmelia Albu - Ombudsmanul Companiei „Teleradio-Moldova”, în serviciul consumatorului

Serviciul Ombudsmanului servește pentru public drept o sursă independentă de informare, explicații, analiză privind programele Radiodifuzorului Public și aderența la standardele și practicile europene de elaborare a programelor.  

Ombudsmanul este un mediator care, în caz de necesitate, va purta negocieri între telespectator/radioascultător sau un anumit grup de persoane şi Companie. Ombudsmanul  răspunde la întrebările telespectatorilor şi radioascultătorilor, primește și analizează eventuale plângeri din partea consumatorului de programe.
  
Primul Serviciu al Ombudsmanului a apărut în Suedia, în 1809. Acesta a fost instituit pe lângă Parlament, din inițiativa Guvernului, și avea misiunea de a proteja drepturile cetăţenilor, monitorizând acțiunile Executivului. Uterior, în 1988, un serviciu asemănător a fost instituit în mass-media din Franţa. Aceasta a fost o adevărată „explozie”,  generând apariția serviciilor similare și în alte țări din lume.
©2011 IPNA "Teleradio-Moldova"
Departamentul Multimedia al IPNA „Teleradio-Moldova” a fost creat cu suportul
Programului Comun al Consiliului Europei şi Uniunii Europene
„Susţinerea Democraţiei în Moldova”
DQTeam