Loading
ro ru en




Inedit
Loading
21 Februarie 2016 | 19:30
Echipa Mesager, în vizită în Japonia
Japonia este una dintre cele mai bogate ţări de pe glob, cu cele mai stabile economii din lume. Cum a reuşit această ţară, în 70 de ani, să se transforme din una agrară, distrusă de război - într-o putere internaţională, a încercat să afle echipa Mesager, în timpul unei călătorii în Tokyo.
Yuniciro este proprietara unui mic magazin de închiriere a kimono-urilor din centrul Tokyo. Pentru ea, patriotismul înseamnă mândrie pentru ţară şi trecut. „Dar cel mai important pentru noi e să fim folositori propriei noastre ţări”, afirmă femeia.

Tsunamiul din 2011 a fost cea mai mare catastrofă din lume de la cel de-al doilea război mondial. Distrugerile au fost dezastruoase. Japonezii însă, calmi şi disciplinaţi, au creat echipe de voluntari, au mers în sectoarele distruse, au recuperat din dărâmături lucrurile sinistraţilor. Atunci, presa din toată lumea scria cu admiraţie despre unitatea japonezilor, care în mai puţin de o săptămână au reconstruit o şosea de 150 de metri, distrusă de ape.

Michhael Grzybowski locuieşte în Japonia de 25 de ani. Bărbatul spune că japonezii au reuşit să ajungă un popor prosper pentru că sunt uniţi. „În Japonia nu există falsitate. Ei sunt ceea ce vezi, şi ce vezi aceea primeşti. Asta se simte în tot ce fac. De exemplu, ceremonia ceaiului, o să observaţi că acolo nu există mişcări de prisos. Aşa sunt şi japonezii. Dacă spun ceva - fac. În Japonia, forţa motrice este colectivismul. Japonezii nu sunt individualişti. Sunt extrem de cinstiţi. Să vă spun un exemplu, prietena mea a pierdut o dată un telefon, foarte scump. L-a uitat într-un bistro. În mai puţin de o oră însă, l-a primit înapoi. Dacă te rătăceşti şi întrebi drumul, japonezul lasă treburile lui, te ia de mână şi te duce la locul tău de destinaţie şi doar după asta îşi continuă calea”, spune el.

Cât s-a aflat în Tokyo, echipa Mesager nu a văzut nicio denumire a brandurilor mondiale. Investitorii străini foarte greu cuceresc această piaţă. Guvernul japonez a creat toate condiţiile pentru dezvoltarea business-ului autohton. Tinerii nu-şi închipuie să plece din ţară, pentru că tot ce este în afară poate fi găsit aici, şi de o mai bună calitate. Viaţa aici este relativ ieftină, salariul mediu fiind de 3000 de dolari.

La începutul secolului XX Japonia era o ţară agrară, izolată de restul lumii. După cel de-al doilea război mondial era practic „în genunchi”. În doar 70 de ani însă, Japonia a devenit, datorită unităţii naţionale şi dragostei faţă de ţară, cea mai stabilă economie din lume.
Postat de: Natalia Voinotinschi
Comentarii:

Carmelia Albu - Ombudsmanul Companiei „Teleradio-Moldova”, în serviciul consumatorului

Serviciul Ombudsmanului servește pentru public drept o sursă independentă de informare, explicații, analiză privind programele Radiodifuzorului Public și aderența la standardele și practicile europene de elaborare a programelor.  

Ombudsmanul este un mediator care, în caz de necesitate, va purta negocieri între telespectator/radioascultător sau un anumit grup de persoane şi Companie. Ombudsmanul  răspunde la întrebările telespectatorilor şi radioascultătorilor, primește și analizează eventuale plângeri din partea consumatorului de programe.
  
Primul Serviciu al Ombudsmanului a apărut în Suedia, în 1809. Acesta a fost instituit pe lângă Parlament, din inițiativa Guvernului, și avea misiunea de a proteja drepturile cetăţenilor, monitorizând acțiunile Executivului. Uterior, în 1988, un serviciu asemănător a fost instituit în mass-media din Franţa. Aceasta a fost o adevărată „explozie”,  generând apariția serviciilor similare și în alte țări din lume.
©2011 IPNA "Teleradio-Moldova"
Departamentul Multimedia al IPNA „Teleradio-Moldova” a fost creat cu suportul
Programului Comun al Consiliului Europei şi Uniunii Europene
„Susţinerea Democraţiei în Moldova”
DQTeam