Loading
ro ru en




Inedit
Loading
03 Iunie 2017 | 21:36
Excursii culinare pe tărâmul mediteranean al Italiei
Majoritatea dintre noi asociază bucătăria italiană cu pasta sau pizza, dar cei care vor vizita această ţară vor constata o diversitate şi o gamă largă de bucate, deserturi şi băuturi care sunt mărci protejate şi distribuite în întreaga lume. Bucătăria italiană are o tradiţie de câteva secole, iar o mare parte din reţetele culinare sunt transmise din generaţie, în generaţie fiind păstrate cu sfinţenie de moştenitori. Obiceiurile alimentare diferă de la un oraş la altul, iar fiecare regiune şi comunitate în parte are un stil propriu de pregătire al alimentelor şi un mod unic de a utiliza ingredientele.
Bucătăria italiană modernă s-a dezvoltat prin secole de schimbări politice și sociale, rădăcinile ei datând din secolul al IV-lea î.e.n. Dieta mediteraneană formează baza bucătăriei italiene, bogată în paste, pește, fructe și legume și caracterizată printr-o simplitate și varietate extreme, multe feluri de mâncare având doar între patru și opt ingrediente.

Un factor important al succesului bucătăriei italiene este faptul că se bazează pe produse tradiționale. Deserturile au o lungă tradiție de unificare a aromelor locale, cum ar fi citricele, fisticul și migdalele cu brânzeturi dulci ca mascarpone și ricotta sau cu gusturi exotice cum ar fi cacao, vanilie și scorțișoară.  Bucătăria italiană are drept importante caracteristici o mare diversitate regională, o abundență de gusturi diferite, și este una dintre cele mai populare din lume, cu mare influență peste hotare.  

De Ziua Naţională a Italiei, echipa „Bună Dimineaţa” a pregătit câteva subiecte despre cele mai importante delicii culinare din bucătăria italiană. Savuraţi cu plăcereo excursie culinară pe tărâmul mediteranean al Italiei!

Vedeţi întreaga ediţie „Bună Dimineaţa” dedicată culturii, istoriei şi tradiţiilor Italiei pe TRM.MD la secţiunea emisiuni: Partea I-a şi Partea a II-a.
 
Postat de: Doina Bejenari
Comentarii:

Carmelia Albu - Ombudsmanul Companiei „Teleradio-Moldova”, în serviciul consumatorului

Serviciul Ombudsmanului servește pentru public drept o sursă independentă de informare, explicații, analiză privind programele Radiodifuzorului Public și aderența la standardele și practicile europene de elaborare a programelor.  

Ombudsmanul este un mediator care, în caz de necesitate, va purta negocieri între telespectator/radioascultător sau un anumit grup de persoane şi Companie. Ombudsmanul  răspunde la întrebările telespectatorilor şi radioascultătorilor, primește și analizează eventuale plângeri din partea consumatorului de programe.
  
Primul Serviciu al Ombudsmanului a apărut în Suedia, în 1809. Acesta a fost instituit pe lângă Parlament, din inițiativa Guvernului, și avea misiunea de a proteja drepturile cetăţenilor, monitorizând acțiunile Executivului. Uterior, în 1988, un serviciu asemănător a fost instituit în mass-media din Franţa. Aceasta a fost o adevărată „explozie”,  generând apariția serviciilor similare și în alte țări din lume.
©2011 IPNA "Teleradio-Moldova"
Departamentul Multimedia al IPNA „Teleradio-Moldova” a fost creat cu suportul
Programului Comun al Consiliului Europei şi Uniunii Europene
„Susţinerea Democraţiei în Moldova”
DQTeam