Loading
ro ru en




Inedit
Loading
19 Mai 2014 | 16:29
Foto: Fiecare lacrimă spune o poveste
Producem zilnic lacrimi, nu doar atunci când suntem copleşiţi de emoţii. Şi alergiile provoacă lacrimi, dar ele, în primul rând, sunt menite să prevină uscarea ochiului. Un fotograf a descoperit însă că fiecare lacrimă poate spune o poveste anume şi arată diferit la microscop, informează descopera.ro.
Fotograful Rose-Lynn Fisher a vrut să afle cum arată lacrimile la microscop. Spre mare uimire, a observat că mostrele analizate, 100 la număr, arătau foarte diferit, în funcţie de circumstanţele în care fuseseră produse.

Astfel a luat naştere proiectul „Topografia Lacrimilor”, care surprinde în imagini momente unice din experienţa umană. Experiența a demonstrat că există trei tipuri mari de lacrimi: cele bazale (de umezire a ochilor), cele de reflex (răspuns la stimuli) şi cele declanşate de emoţii.

Fiecare tip conţine substanţe organice diferite şi hormoni, în funcţie de modul în care au fost produse lacrimile. De exemplu, cele provocate de emoţie conţin neurotransmiţătorul enkefalină, care este un analgezic natural produs de corp în situaţii de stres.

Prin urmare, fiecare lacrimă fotografiată în detaliu spune o poveste despre starea de spirit a acelei persoane, la un anumit moment.

Vezi mai jos cum arată lacrimile la microscop în dependență de contextul în care au fost produse.





Cuvinte cheie:
Comentarii:

Carmelia Albu - Ombudsmanul Companiei „Teleradio-Moldova”, în serviciul consumatorului

Serviciul Ombudsmanului servește pentru public drept o sursă independentă de informare, explicații, analiză privind programele Radiodifuzorului Public și aderența la standardele și practicile europene de elaborare a programelor.  

Ombudsmanul este un mediator care, în caz de necesitate, va purta negocieri între telespectator/radioascultător sau un anumit grup de persoane şi Companie. Ombudsmanul  răspunde la întrebările telespectatorilor şi radioascultătorilor, primește și analizează eventuale plângeri din partea consumatorului de programe.
  
Primul Serviciu al Ombudsmanului a apărut în Suedia, în 1809. Acesta a fost instituit pe lângă Parlament, din inițiativa Guvernului, și avea misiunea de a proteja drepturile cetăţenilor, monitorizând acțiunile Executivului. Uterior, în 1988, un serviciu asemănător a fost instituit în mass-media din Franţa. Aceasta a fost o adevărată „explozie”,  generând apariția serviciilor similare și în alte țări din lume.
©2011 IPNA "Teleradio-Moldova"
Departamentul Multimedia al IPNA „Teleradio-Moldova” a fost creat cu suportul
Programului Comun al Consiliului Europei şi Uniunii Europene
„Susţinerea Democraţiei în Moldova”
DQTeam