Loading
ro ru en




Inedit
Loading
26 Martie 2018 | 09:40
Inteligenţa emoţională în educaţia copiilor
Orice părinte, doreşte o relaţie cât mai frumoasa şi reuşită cu copilul său. Secretul nu constă într-o disciplină rigidă, autoritară, bazată pe impunerea unor reguli seci şi confuze, ci în modelarea comportamentului celui mic prin înţelegerea emoţiilor lui. O lecţie despre inteligenţa emoţională în educaţia copiilor o oferă Zinaida Soroceanu, expert în educaţia copiilor şi în comunicarea relaţională, în cadrul emisiunii „Bună dimineaţa de week-end.”
Inteligența emoțională a devenit una dintre cele mai puternice arme pentru educația copiilor în epoca moderna și este considerată, de către specialiști, "hrana" cu care trebuie să alimentăm copilul încă din primii ani de viață.
 
„Educația emoțională este foarte importantă. Atunci când copilul nu este în dispoziție și face crize, părintele trebuie să îl lase să se liniștească și apoi să discute. Când copilul manifestă o criză și obține ceea ce vrea, el știe că va putea folosi și data viitoare așa comportament. Critica excesivă, comparațiile bârfele, tulbură emoțional copilul și nu contribuie la educația lui” a mărturisit specialistul Zinaida Soroceanu.
 
Pentru a folosi inteligența emoțională în educația copilului, este recomandat să combinăm cunoașterea și experiența cu empatia, înțelepciunea, conștiința de sine și autocontrolul. Acestea sunt ingredientele de baza pentru o educație corectă a copilului, adaptată vremurilor pe care le trăim.
 
Există câteva tehnici de stimulare a inteligenței emoționale a copiilor:
 
1. Ajutați copilul să recunoască propriile emoții;
2. Fiți un exemplu demn de urmat;
3. Analizați împreuna atmosfera din familie;
4. Descifrați împreuna atmosfera din locurile pe care le vizitați;
5. Încercați să vă jucați cu emoțiile.

Specialiștii subliniază că înainte de a încerca educarea unui copil inteligent emoțional, părinții trebuie să învețe să folosească această abilitate.

Comentarii:

Carmelia Albu - Ombudsmanul Companiei „Teleradio-Moldova”, în serviciul consumatorului

Serviciul Ombudsmanului servește pentru public drept o sursă independentă de informare, explicații, analiză privind programele Radiodifuzorului Public și aderența la standardele și practicile europene de elaborare a programelor.  

Ombudsmanul este un mediator care, în caz de necesitate, va purta negocieri între telespectator/radioascultător sau un anumit grup de persoane şi Companie. Ombudsmanul  răspunde la întrebările telespectatorilor şi radioascultătorilor, primește și analizează eventuale plângeri din partea consumatorului de programe.
  
Primul Serviciu al Ombudsmanului a apărut în Suedia, în 1809. Acesta a fost instituit pe lângă Parlament, din inițiativa Guvernului, și avea misiunea de a proteja drepturile cetăţenilor, monitorizând acțiunile Executivului. Uterior, în 1988, un serviciu asemănător a fost instituit în mass-media din Franţa. Aceasta a fost o adevărată „explozie”,  generând apariția serviciilor similare și în alte țări din lume.
©2011 IPNA "Teleradio-Moldova"
Departamentul Multimedia al IPNA „Teleradio-Moldova” a fost creat cu suportul
Programului Comun al Consiliului Europei şi Uniunii Europene
„Susţinerea Democraţiei în Moldova”
DQTeam