Loading
ro ru en




Inedit
Loading
27 Iulie 2016 | 17:05
Proiectul eAmbasador, prezentat la „Bună Dimineaţa”
Bibliotecarii pot deveni eAmbasadori dacă urmează un curs de instruire în cadrul proiectului „eAmbasador”. Michelle Iliev, consultantă la Centrul de Guvernare Electronică, a oferit detalii despre acest subiect în cadrul ediţiei de astăzi a emisiunii „Bună Dimineaţa”.
Proiectul „eAmbasador” presupune un parteneriat comun dintre rețeaua Novateca și Centrul de Guvernare Electronică și constă în selectarea bibliotecarilor din rețeaua Novateca, care sunt conectați și au toată infrastructura necesară în bibliotecile lor și care sunt deschiși să învețe cum să utilizeze serviciile publice electronice, iar ca rezultat, să ofere asistență cetățenilor, mediului de afaceri sau chiar să ofere instruire altor bibliotecari pentru a crește și dezvolta cultura digitală în Republica Moldova.

În cadrul proiectului eAmbasador, pe parcursul a trei luni au fost instruite deja peste o mie de persoane. Solicitarea serviciilor electronice nu este o operațiune complicată, ci mai mult o barieră la nivel psihologic a cetățenilor din Moldova, afirmă Michelle Iliev.

Serviciile electronice oferă cetățenilor posibilitatea de accesa orice serviciu public oriunde s-ar afla și de a efectua diverse plăți precum achitarea amenzilor, a impozitului pe venit, impozitul imobiliar.
Postat de: Elmira Orozova
Comentarii:

Carmelia Albu - Ombudsmanul Companiei „Teleradio-Moldova”, în serviciul consumatorului

Serviciul Ombudsmanului servește pentru public drept o sursă independentă de informare, explicații, analiză privind programele Radiodifuzorului Public și aderența la standardele și practicile europene de elaborare a programelor.  

Ombudsmanul este un mediator care, în caz de necesitate, va purta negocieri între telespectator/radioascultător sau un anumit grup de persoane şi Companie. Ombudsmanul  răspunde la întrebările telespectatorilor şi radioascultătorilor, primește și analizează eventuale plângeri din partea consumatorului de programe.
  
Primul Serviciu al Ombudsmanului a apărut în Suedia, în 1809. Acesta a fost instituit pe lângă Parlament, din inițiativa Guvernului, și avea misiunea de a proteja drepturile cetăţenilor, monitorizând acțiunile Executivului. Uterior, în 1988, un serviciu asemănător a fost instituit în mass-media din Franţa. Aceasta a fost o adevărată „explozie”,  generând apariția serviciilor similare și în alte țări din lume.
©2011 IPNA "Teleradio-Moldova"
Departamentul Multimedia al IPNA „Teleradio-Moldova” a fost creat cu suportul
Programului Comun al Consiliului Europei şi Uniunii Europene
„Susţinerea Democraţiei în Moldova”
DQTeam