Loading
ro ru en




Inedit
Loading
10 Iulie 2014 | 13:21
Studiu: Fericirea depinde de adaptabilitate
Nenumărate studii au analizat fericirea după perspectiva religioasă şi cea filosofică, a fost rândul psihologiei şi al neurologiei să răspundă la întrebarea: „ce anume îi face pe oameni fericiţi?”. Unii se consideră fericiţi chiar şi având în trecutul lor cicatrici dureroase, iar alţii se simt nefericiţi chiar şi în lipsa unor traume majore. Iată o trăsătură esenţială ce face parte integrantă din „echipamentul” necesar fericirii în viaţă: adaptabilitatea, informează descopera.ro.
E uşor de spus: „Adaptează-te şi vei fi mai fericit!”, dar, ca multe altele din lumea asta, e uneori tare greu de făcut. Unii oameni sunt de la natură aşa de bine înzestraţi în acest sens, încât n-au nevoie de îndemnurile nimănui pentru a se adapta din mers la nenumărate schimbări, iar alţii sunt aşa de puţin înclinaţi spre adaptare, încât aproape că nu înţeleg noţiunea, iar îndemnul binevoitor de a încerca să se acomodeze li se pare lipsit de sens.

Cum viaţa nu ne scuteşte de încercări, mari şi mici, care ne ameninţă starea de mulţumire, tot ce ne rămâne este să le facem faţă cum putem mai bine. Iar adaptabilitatea, capacitatea de a te acomoda cu uşurinţă diverselor împrejurări, este considerată de numeroşi psihologi contemporani o însuşire esenţială pentru a fi fericit.

Potrivit specialiștilor, iată câteva dintre comportamentele specifice ale persoanelor adaptabile: oamenii adaptabili îşi analizează propriile mecanisme adaptative, ei se cunosc bine şi sunt în stare să se „reinventeze”. Specific persoanelor adaptabile este şi faptul că ei nu se auto-învinovăţesc după ce au fost respinşi, în schimb ştiu când să vorbească şi nu aşteaptă să le cadă fericirea din cer.
Comentarii:

Carmelia Albu - Ombudsmanul Companiei „Teleradio-Moldova”, în serviciul consumatorului

Serviciul Ombudsmanului servește pentru public drept o sursă independentă de informare, explicații, analiză privind programele Radiodifuzorului Public și aderența la standardele și practicile europene de elaborare a programelor.  

Ombudsmanul este un mediator care, în caz de necesitate, va purta negocieri între telespectator/radioascultător sau un anumit grup de persoane şi Companie. Ombudsmanul  răspunde la întrebările telespectatorilor şi radioascultătorilor, primește și analizează eventuale plângeri din partea consumatorului de programe.
  
Primul Serviciu al Ombudsmanului a apărut în Suedia, în 1809. Acesta a fost instituit pe lângă Parlament, din inițiativa Guvernului, și avea misiunea de a proteja drepturile cetăţenilor, monitorizând acțiunile Executivului. Uterior, în 1988, un serviciu asemănător a fost instituit în mass-media din Franţa. Aceasta a fost o adevărată „explozie”,  generând apariția serviciilor similare și în alte țări din lume.
©2011 IPNA "Teleradio-Moldova"
Departamentul Multimedia al IPNA „Teleradio-Moldova” a fost creat cu suportul
Programului Comun al Consiliului Europei şi Uniunii Europene
„Susţinerea Democraţiei în Moldova”
DQTeam