Loading
ro ru en




Inedit
Loading
08 Decembrie 2014 | 00:01
Studiu: Oamenii care vorbesc prea mult la telefonul mobil sunt mai puţin fericiţi
Persoanele care vorbesc prea mult la telefon şi îşi petrec constant timpul pe reţelele de socializare au tendinţa de a fi mai nefericite şi mai anxioase decât ceilalţi oameni, conform unui studiu al cercetătorilor americani.
Autorii acestui studiu au urmărit frecvenţa cu care peste 500 de studenţi foloseau telefonul în fiecare zi, evaluând modul în care acest lucru le afecta perspectiva acestora asupra vieţii, informează dailymail.co.uk.

Cercetătorii au descoperit că, în loc să îi facă pe oameni să se simtă mai aproape de prieteni, telefonul mobil le creştea gradul de anxietate, deoarece numeroşi participanţi la studiu se simţeau, de fapt, obligaţi să păstreze legătura cu ceilalţi prin apeluri, sms-uri şi postări pe reţelele de socializare.

În plus, alţi participanţi la studiu întâmpinau dificultăţi cu privire la deconectarea de pe platformele de socializare, precum Facebook.

Studiul efectuat de oamenii de ştiinţă Jacob Barkley, Aryn Karpinski şi Andrew Lepp contrazice rezultatele cercetărilor anterioare care susţineau că telefoanele mobile îmbunătăţesc interacţiunea socială şi contribuie la reducerea sentimentului de izolare.

Cercetarea făcută la Universitatea Kent din Ohio a relevat faptul că utilizarea constantă a telefonului sporea senzaţia de stres.

"Reţeaua socială mă face uneori să mă simt oarecum legat de telefon (...) de parcă aş avea altă obligaţie în viaţă", a spus unul dintre studenţii participanţi la studiu.

Pentru a ajunge la aceste rezultate, cercetătorii au folosit o unitate de măsură clinică a anxietăţii şi răspunsurile privind nivelul de satisfacţie faţă de propria viaţă ale fiecărui student, transmite Mediafax.
Postat de: Departamentul Multimedia
Comentarii:

Carmelia Albu - Ombudsmanul Companiei „Teleradio-Moldova”, în serviciul consumatorului

Serviciul Ombudsmanului servește pentru public drept o sursă independentă de informare, explicații, analiză privind programele Radiodifuzorului Public și aderența la standardele și practicile europene de elaborare a programelor.  

Ombudsmanul este un mediator care, în caz de necesitate, va purta negocieri între telespectator/radioascultător sau un anumit grup de persoane şi Companie. Ombudsmanul  răspunde la întrebările telespectatorilor şi radioascultătorilor, primește și analizează eventuale plângeri din partea consumatorului de programe.
  
Primul Serviciu al Ombudsmanului a apărut în Suedia, în 1809. Acesta a fost instituit pe lângă Parlament, din inițiativa Guvernului, și avea misiunea de a proteja drepturile cetăţenilor, monitorizând acțiunile Executivului. Uterior, în 1988, un serviciu asemănător a fost instituit în mass-media din Franţa. Aceasta a fost o adevărată „explozie”,  generând apariția serviciilor similare și în alte țări din lume.
©2011 IPNA "Teleradio-Moldova"
Departamentul Multimedia al IPNA „Teleradio-Moldova” a fost creat cu suportul
Programului Comun al Consiliului Europei şi Uniunii Europene
„Susţinerea Democraţiei în Moldova”
DQTeam