Loading
ro ru en




Istorii de succes
Loading
09 Iunie 2014 | 12:05
Căpşunele cultivate de un fost migrant moldovean cuceresc piaţa externă
Oleg Mereacre este un tânăr care după ce a lucrat un timp peste hotare a revenit acasă să implementeze modelul de agricultură cunoscut în Occident. Deşi e doar la început de drum tânărul din satul Costeşti, Ialoveni, se poate deja mândri cu unele reuşite, în doar trei ani cultivarea căpşunelor a devenit pentru el o adevărată istorie de succes, iar de fructele de la Costeşti s-au bucurat în acest sezon şi belaruşii.
Potrivit revistei Guvernului Republicii Moldova, afacerea lui Oleg Mereacre a început acum trei ani, când s-a decis să facă un ban din agricultură. A plantat viță de vie și o livadă de pruni, iar cum acestea dau roadă mai târziu, s-a gândit și la un câmp de căpșuni. Experiența a acumulat-o în Polonia, unde a lucrat mai mulți ani în acest domeniu.

„Mi-a plăcut ceea ce am văzut în Polonia, arata impresionant, iar căpșunele sunt niște fructe ce se vând repede. În 2011 am plantat trei hectare, apoi încă patru, iar anul acesta vrem să ne extindem până la zece hectare” își împărtășește planurile de viitor tânărul agricultor.

Oleg și-a început afacerea cu 50 de mii de euro, bani adunați în timp și din credite. Bărbatul spune că și statul i-a întins o mână de ajutor: „Doar cu subvenții am reușit să ne extindem și să cumpărăm toată tehnica necesară. Un singur agregat poate să coste până la zece mii de euro, noi avem deja șase astfel de echipamente”.

Un rol deloc minor îl are și experiența acumulată în Europa, dar și expozițiile naționale și internaționale la care participă antreprenorul, scrie Infogov.

În acest sezon Oleg a trimis trei tiruri încărcate cu 30 de tone de căpșune în Belarus. Iar dacă perspectivele căpșunei pe piața europeană sunt văzute de Oleg Mereacre în culori mai puțin roz, antreprenorul este convins că în maximum cinci ani, strugurii și prunele moldovenești vor fi la mare căutare în țările Uniunii Europene. Și asta dintr-un motiv cât se poate de simplu: „Ei nu au struguri și prune atât de bune”.
Postat de: Lucia Ciobanu
Cuvinte cheie:
Comentarii:

Carmelia Albu - Ombudsmanul Companiei „Teleradio-Moldova”, în serviciul consumatorului

Serviciul Ombudsmanului servește pentru public drept o sursă independentă de informare, explicații, analiză privind programele Radiodifuzorului Public și aderența la standardele și practicile europene de elaborare a programelor.  

Ombudsmanul este un mediator care, în caz de necesitate, va purta negocieri între telespectator/radioascultător sau un anumit grup de persoane şi Companie. Ombudsmanul  răspunde la întrebările telespectatorilor şi radioascultătorilor, primește și analizează eventuale plângeri din partea consumatorului de programe.
  
Primul Serviciu al Ombudsmanului a apărut în Suedia, în 1809. Acesta a fost instituit pe lângă Parlament, din inițiativa Guvernului, și avea misiunea de a proteja drepturile cetăţenilor, monitorizând acțiunile Executivului. Uterior, în 1988, un serviciu asemănător a fost instituit în mass-media din Franţa. Aceasta a fost o adevărată „explozie”,  generând apariția serviciilor similare și în alte țări din lume.
©2011 IPNA "Teleradio-Moldova"
Departamentul Multimedia al IPNA „Teleradio-Moldova” a fost creat cu suportul
Programului Comun al Consiliului Europei şi Uniunii Europene
„Susţinerea Democraţiei în Moldova”
DQTeam