Loading
ro ru en




Istorii de succes
Loading
26 Decembrie 2014 | 17:01
Dan Prisăcaru: Embargoul a dat un imbold vinăriilor să caute noi pieţe de desfacere
Experienţa micilor producători din Franţa demonstrează că având plantaţii de viţă de vie şi o microîntreprindere de vinificaţie poţi produce vinuri de top. Acest exemplu a fost preluat şi de către Dan Prisăcaru, un tânăr care după ce şi-a făcut studiile în domeniul Marketingului vinurilor în Franţa. De ce a revenit acasă şi a lansat o afacere în domeniu, aflăm din interviul emisiunii „Baştina” de la Moldova 1.
Tânărul antreprenor a făcut masteratul în domeniul Marketingului vinurilor în Franța, apoi a avut o ofertă de angajare la o întreprindere din Uniunea Europeană, însă a decis să se întoarcă  acasă. Aici, împreună cu familia s-a gândit să înființeze o mică întreprindere vinicolă unde să producă vinuri de calitate pentru segmentul „Premium” al pieții. Astfel, anul trecut a produs primele șase mii de sticle de vin. „Recolta anului 2013 este primul vin făcut în viața mea, în mare parte fiind ajutat de colegii vinificatori și colegii din Asociația Micilor Producători de Vin. M-au ajutat și profesorii vinificatori din Franța cu care discutam pe internet. Astfel, produsul final s-a primit unul foarte bun”, a spus-o cu mândrie Dan Prisăcaru.

„70% din ceea ce se primește din produsul final este datorită fructului de o calitate înaltă. Iar acesta este într-o cantitate mică și este ales foarte atent. Pentru a face un vin de calitate e nevoie de factori financiari”, a explicat vinificatorul pentru emisiunea „Baștina”.

Actualmente, Dan este încadrat într-un proiect moldo-japonez, iar producerea vinului este doar un hobby care îi aduce doar satisfacție, iar pe viitor, spune tânărul, ar putea aduce și profituri. „Vinurile noastre se comercializează în Uniunea Europeană, iar micii producători au cumpărători în Germania, China, Cehia. Pentru aceștia e foarte greu deoarece cantitățile de vin produs sunt mici, partenerii posibili pentru un asemenea întreprinzători sunt magazinele specializate”, a remarcat protagonistul.

Venind din Franța, Dan, înainte să-și pună afacerea pe roate, a făcut un studiu al pieții și a ajuns la concluzia că pe piața autohtonă vinuri de calitate înaltă sunt foarte puține, acestea fiind și foarte solicitate. „Noi spunem că suntem o țară vitivinicolă, asta o cunosc doar cei care trăiesc în spațiul CSI, în afară, despre acest lucru nu se prea cunoaște. Avem o istorie de producere a vinului, dar, din păcate, această istorie lumea nu o cunoaște. Vom ajunge la nivelul francezilor atunci când vom promova cu toții vinurile moldovenești, nu e de ajuns de a face doar degustări, ci de a face produse de calitate cât mai multe”, a opinat antreprenorul.

Pentru viitor, tânărul își dorește să amenajeze o sală pentru degustarea vinurilor. El crede că schimbările în acest domeniu vor continua deoarece piața impune noi cerințe. „Cei mai isteți reușesc să se reorienteze, deși vânzările unor vinificatori nu sunt atât de mari în cantitate precum erau mai înainte de embargou. Embargoul aplicat băuturilor moldovenești a dat un imbold vinăriilor noastre să caute alte piețe de desfacere, chiar și pentru cel mai bun vin din lume nu vei găsi imediat doritori să îl cumpere. Asta necesită timp”, a concluzionat Dan Prisăcaru, în cadrul emisiunii de la Moldova 1.
Postat de: Lucia Ciobanu
Comentarii:

Carmelia Albu - Ombudsmanul Companiei „Teleradio-Moldova”, în serviciul consumatorului

Serviciul Ombudsmanului servește pentru public drept o sursă independentă de informare, explicații, analiză privind programele Radiodifuzorului Public și aderența la standardele și practicile europene de elaborare a programelor.  

Ombudsmanul este un mediator care, în caz de necesitate, va purta negocieri între telespectator/radioascultător sau un anumit grup de persoane şi Companie. Ombudsmanul  răspunde la întrebările telespectatorilor şi radioascultătorilor, primește și analizează eventuale plângeri din partea consumatorului de programe.
  
Primul Serviciu al Ombudsmanului a apărut în Suedia, în 1809. Acesta a fost instituit pe lângă Parlament, din inițiativa Guvernului, și avea misiunea de a proteja drepturile cetăţenilor, monitorizând acțiunile Executivului. Uterior, în 1988, un serviciu asemănător a fost instituit în mass-media din Franţa. Aceasta a fost o adevărată „explozie”,  generând apariția serviciilor similare și în alte țări din lume.
©2011 IPNA "Teleradio-Moldova"
Departamentul Multimedia al IPNA „Teleradio-Moldova” a fost creat cu suportul
Programului Comun al Consiliului Europei şi Uniunii Europene
„Susţinerea Democraţiei în Moldova”
DQTeam