Loading
ro ru en




Istorii de succes
Loading
23 August 2015 | 21:33
Daniela Vidaicu: Vreau o Moldovă în care fiecare să-şi facă meseria calitativ
După ce a luat licenţa în Drept la Universitatea de Stat din Moldova (USM), Daniela Vidaicu a beneficiat de o bursă de masterat în Dreptul Afacerilor din partea Guvernului francez, la Universitatea din Bordeaux. Ce a făcut-o pe Daniela Vidaicu să se reîntoarcă în Republica Moldova aflaţi din materialul realizat în cadrul Campaniei „Europa în Ţara Mea”, lansată de postul public de televiziune Moldova 1.
În 2010, tânăra a revenit acasă pentru a-şi îndeplini visul. Actualmente, e lector la catedra de Drept a USM. Timp de trei ani a lucrat în calitate de consultant pentru Ministerul Justiţiei la Fondul Națiunilor Unite pentru Dezvoltare. A deţinut funcţia de şefă a cabinetului Ministrului Justiţiei. E coordonator naţional de Proiect la Ambasada Suediei în Moldova.

„În toate statele din Europa pe care le-am vizitat m-am simțit bine și m-am simțit că eu fac parte din această cultură. Cred că europenii muncesc foarte mult să aibă sentimentul de siguranță, de frumusețe a vieții, a lucrului pe care îl fac, a muncii pe care o produc, cred că oamenii muncesc acolo mai mult decât la noi pentru ca să se simtă bine. Probabil, noi ca națiune avem prea multe frici, bariere care ne încurcă”, menționează protagonista.

Daniela e de părere că societatea noastră speră de mult timp că o să schimbe ceva. „Foarte multă lume a revenit în Moldova să schimbe starea de lucruri, cred că schimbările au început în 2010 și tot efortul care l-am depus noi atunci a schimbat ceva. Oamenii așteaptă rezultate bune acum, este destul de complicat să faci schimbări și reforme radicale într-un termen foarte scurt, schimbările au început, depinde de noi să le continuăm”.

„Moldovenii au așteptări foarte mari, deoarece de-a lungul timpului au suferit destul de mult din cauza incapacităților anumitor persoane, care au avut obligația să ducă anumite reforme la bun sfârșit. Noi am așteptat prea mult ca viața noastră să devină mai bună, ca moldovenii să trăiască mai bine, să aibă salarii mai mari, pensii mai bune, o justiție echitabilă, cred că oamenii au obosit de această așteptare. Datorită faptului că au posibilitatea să călătorească liber în UE, oamenii își doresc să nu fie o discrepanță atât de mare între mediul de trai din Italia, Franța, Spania și Moldova. Oamenii sunt dezamăgiți”, remarcă profesoara.

„Primul lucru care sare în ochi unui moldovean care revine în Chișinău este publicitatea stradală, drumurile proaste, lipsa de elemente arhitecturale bine definite. În Franța am avut parte de servicii foarte bune și mi-a plăcut atitudinea oamenilor care prestează aceste servicii, pentru că atât justiția, medicina, serviciile sociale sunt servicii pentru om, ceea ce în Moldova lipsește în marea majoritate a cazurilor” subliniază jurista.

„Vreau o Moldovă în care oamenii să muncească, să înceteze să plângă și să caute vinovați,  vreau o Moldovă în care fiecare să-și facă meseria calitativ, să muncească spre binele comunității, vreau o Moldovă în care să fie dispersată activitatea civică, efortul, munca de calitate”, a menționat în concluzie Daniela Vidaicu.

Mai multe despre protagonistă aflaţi din seria de materiale video cu genericul „Europa în Ţara Mea”, lansată de Moldova 1. O campanie, protagoniştii căreia sunt tinerii care au studiat şi au activat peste hotare, iar revenind în Republica Moldova îşi valorifică experienţa profesională, având încrederea că Europa poate fi edificată în ţara lor de baştină.
Comentarii:

Carmelia Albu - Ombudsmanul Companiei „Teleradio-Moldova”, în serviciul consumatorului

Serviciul Ombudsmanului servește pentru public drept o sursă independentă de informare, explicații, analiză privind programele Radiodifuzorului Public și aderența la standardele și practicile europene de elaborare a programelor.  

Ombudsmanul este un mediator care, în caz de necesitate, va purta negocieri între telespectator/radioascultător sau un anumit grup de persoane şi Companie. Ombudsmanul  răspunde la întrebările telespectatorilor şi radioascultătorilor, primește și analizează eventuale plângeri din partea consumatorului de programe.
  
Primul Serviciu al Ombudsmanului a apărut în Suedia, în 1809. Acesta a fost instituit pe lângă Parlament, din inițiativa Guvernului, și avea misiunea de a proteja drepturile cetăţenilor, monitorizând acțiunile Executivului. Uterior, în 1988, un serviciu asemănător a fost instituit în mass-media din Franţa. Aceasta a fost o adevărată „explozie”,  generând apariția serviciilor similare și în alte țări din lume.
©2011 IPNA "Teleradio-Moldova"
Departamentul Multimedia al IPNA „Teleradio-Moldova” a fost creat cu suportul
Programului Comun al Consiliului Europei şi Uniunii Europene
„Susţinerea Democraţiei în Moldova”
DQTeam