Loading
ro ru en




Istorii de succes
Loading
30 Mai 2014 | 13:14
Doi basarabeni fac în România 100 mii de euro din desene animate: „Ne simţim aici ca acasă”
Doi tineri moldoveni conduc unul dintre cele mai mari studiouri de producţie video, animaţie 3D din România. Aceştia au o echipă de doar zece oameni care creează unele dintre cele mai cunoscute personaje animate din producţia românească şi nu doar, tot ei sunt cei care produc acele oferte speciale ale unor filme cunoscute în toată lumea. Au reuşit să ajungă prin acestea la venituri de 235 mii de euro şi un profit de circa 90 mii de euro anul trecut, potrivit antreprenorilor, informează businessmagazin.ro.
„Nu vrem să ne mutăm în Hollywood, ne place Bucureștiul și ne simțim acasă aici” au menționat pentru presa românească Andrei de 24 de ani și Vasile Brovcenco în vârstă de 33 ani.

Cunoştinţele artistice ale lui Andrei, licenţiat în Regie de Film şi TV la Universitatea Naţională de Artă Teatrală şi Cinematografică „I.L. Caragiale” din România, îmbinate cu cunoștințele tehnice ale lui Vasile, absolvent al Facultăţii de Automatică şi Calculatoare din cadrul Universităţii Politehnice din Bucureşti, au fost ingredientele necesare pentru ca hobby-ul celor doi să se transforme în afacere şi pentru ca să devină antreprenori: în timp ce Andrei Brovcenco se ocupă mai mult de partea de project management, fratele său este strategul şi organizează partea de comunicare.

Şi-au dorit dintotdeauna să deschidă un astfel de studio în România, iar planurile lor s-au realizat în 2009. Au început cu două calculatoare într-un apartament şi timp de şase luni au lucrat doar ei doi. Pentru că în România nu poate fi vorba încă de o comunitate a animatorilor, cei doi fraţi şi-au construit afacerea învăţând din greşeli: „La început nu aveam nici măcar program de lucru”, îşi aminteşte amuzat Andrei Brovcenco.

Premiul „Animation Reward” obţinut în cadrul concursului internaţional organizat de forumul GCSociety, pentru un scurtmetraj ce are drept personaj principal un porc din metal care zboară pe bază de aburi într-o lume deşertică „SteamPork” este cel care a atras următoarele proiecte. Animaţia pentru spoturi ale Romprest, Pepsi şi magazinelor Plus au fost printre primele realizate pe piaţa locală.  Numărul de proiecte a crescut treptat şi se situează în prezent în jurul a circa două proiecte lunar, variind în funcţie de complexitatea acestora.

Hollywoodul nu se află la mare distanţă pe harta proiectelor moldovenilor. Mai mult de jumătate din proiectele Framebreed sunt destinate pieţelor străine: SUA (California), Italia, Franţa, Turcia, Anglia, Germania, Dubai sau Ucraina. Astfel, proiectele din România au reprezentat doar 40% din portofoliul Framebreed, cel mai mult volum de lucru fiind realizat în 2013 pentru Hollywood.


 
Cuvinte cheie:
Comentarii:

Carmelia Albu - Ombudsmanul Companiei „Teleradio-Moldova”, în serviciul consumatorului

Serviciul Ombudsmanului servește pentru public drept o sursă independentă de informare, explicații, analiză privind programele Radiodifuzorului Public și aderența la standardele și practicile europene de elaborare a programelor.  

Ombudsmanul este un mediator care, în caz de necesitate, va purta negocieri între telespectator/radioascultător sau un anumit grup de persoane şi Companie. Ombudsmanul  răspunde la întrebările telespectatorilor şi radioascultătorilor, primește și analizează eventuale plângeri din partea consumatorului de programe.
  
Primul Serviciu al Ombudsmanului a apărut în Suedia, în 1809. Acesta a fost instituit pe lângă Parlament, din inițiativa Guvernului, și avea misiunea de a proteja drepturile cetăţenilor, monitorizând acțiunile Executivului. Uterior, în 1988, un serviciu asemănător a fost instituit în mass-media din Franţa. Aceasta a fost o adevărată „explozie”,  generând apariția serviciilor similare și în alte țări din lume.
©2011 IPNA "Teleradio-Moldova"
Departamentul Multimedia al IPNA „Teleradio-Moldova” a fost creat cu suportul
Programului Comun al Consiliului Europei şi Uniunii Europene
„Susţinerea Democraţiei în Moldova”
DQTeam