Loading
ro ru en




Istorii de succes
Loading
29 August 2015 | 21:33
Dumitru Alaiba: Trebuie să reducem la maximum povara birocratică şi focarele de corupţie


ATENTIE: Daca nu puteti vedea video din aplicatia Dvs. de navigare pe internet probabil ca va trebui sa va instalati Adobe Flash
 

După ce a primit licenţa la Academia de Studii Economice din Moldova, Dumitru Alaiba, a continuat studiile în Finlanda. A fost angajat într-o companie de consultanţă din Helsinki. Ulterior, a fost transferat la biroul din Bucureşti. O perioadă a activat în domeniul consultanţei pentru Guvernul leton la Riga. Apoi a urmat un alt contract de muncă într-o companie internaţională din Viena. La finele anului 2009 a revenit în ţară. Ce l-a făcut pe Dumitru Alaiba să revină în Republica Moldova, aflaţi din materialul realizat în cadrul Campaniei „Europa în Ţara Mea”, lansată de postul public de televiziune, Moldova 1.
Actualmente, protagonistul este în funcţia de șef al secretariatului Consiliului economic al prim-ministrului Republicii Moldova. „Și acum am gândul că aș mai sta câțiva ani întro-o țară sau în alta și nu este nimic grav în asta. Posibilitățile, în Moldova, nu sunt atât de mari, de aceea și oamenii pleacă pentru că vor o viață bună și oportunități mai promițătoare”, a remarcat tânărul.

Dumitru a povestit pentru echipa Moldova 1 despre experiența sa de peste hotare. „Dacă e să vorbim de o companie, șeful este cel care lucrează de trei ori mai mult decât restul, care vine cel mai devreme la serviciu și pleacă ultimul. Doar astfel poate solicita subordonaților săi să lucreze și să fie cât mai eficienți. Iar în companiile noastre șeful este cel care lucrează cel mai puțin și așteaptă doar ca pentru el să lucreze cineva”, este comparația făcută de Dumitru.

„Cred că ceea ce noi am putea să facem și ar trebui să facem acum de urgență este să dăm oamenilor un loc de muncă cât mai interesant, cât bine plătit, decent. Pentru asta trebuie să readucem economia, să reducem la maximum povara birocratică, să reducem focarele de corupție din diferite instituții. Or, un certificat sau o procedură înseamnă risc de mită. Trebuie să oferim aceleași oportunități. Așa cum oamenii sunt egali în fața legii, așa și businessurile trebuie să fie egale în fața legii. Trebuie să aducem cât mai mulți investitori care vor să facă business în țara asta și să dea locuri de muncă oamenilor, să plătească salarii decente, dar pentru asta trebuie să reducem din birocrația pe care o întâlnesc”, este recomandarea șefului secretariatului Consiliului economic al prim-ministrului Republicii Moldova.

„Dacă e să comparăm situația actuală cu cea de zece ani în urmă, s-au schimbat multe lucruri. Este bine ca noi nu avem răbdare și vrem să vedem un rezultat mult mai repede, mai semnificativ și mai vizibil. Dar asta înseamnă Europa, schimbarea pas cu pas. Trăim într-o regiune în care valul reformelor nu poate fi oprit și asta îmi dă speranță în ziua de mâine”, a menționat protagonistul.

„Mi-aș dori să ne apucăm de un lucru și să-l ducem la capăt. Asta e unica soluție ca Republica Moldova să aibă un viitor mai bun, și astfel vom lăsa copiilor noștri o țară mai bună decât părinții ne-au lăsat nouă. Îmi doresc să avem această dorință de a construi țara, pentru toți, nu doar pentru unii”,  a evocat Dumitru Alaiba.

Mai multe despre protagonist aflaţi din seria de materiale video cu genericul „Europa în Ţara Mea”, lansată de Moldova 1. O campanie, protagoniştii căreia sunt tinerii care au studiat şi au activat peste hotare, iar revenind în Republica Moldova îşi valorifică experienţa profesională, având încrederea că Europa poate fi edificată în ţara lor de baştină.
 
Comentarii:

Carmelia Albu - Ombudsmanul Companiei „Teleradio-Moldova”, în serviciul consumatorului

Serviciul Ombudsmanului servește pentru public drept o sursă independentă de informare, explicații, analiză privind programele Radiodifuzorului Public și aderența la standardele și practicile europene de elaborare a programelor.  

Ombudsmanul este un mediator care, în caz de necesitate, va purta negocieri între telespectator/radioascultător sau un anumit grup de persoane şi Companie. Ombudsmanul  răspunde la întrebările telespectatorilor şi radioascultătorilor, primește și analizează eventuale plângeri din partea consumatorului de programe.
  
Primul Serviciu al Ombudsmanului a apărut în Suedia, în 1809. Acesta a fost instituit pe lângă Parlament, din inițiativa Guvernului, și avea misiunea de a proteja drepturile cetăţenilor, monitorizând acțiunile Executivului. Uterior, în 1988, un serviciu asemănător a fost instituit în mass-media din Franţa. Aceasta a fost o adevărată „explozie”,  generând apariția serviciilor similare și în alte țări din lume.
©2011 IPNA "Teleradio-Moldova"
Departamentul Multimedia al IPNA „Teleradio-Moldova” a fost creat cu suportul
Programului Comun al Consiliului Europei şi Uniunii Europene
„Susţinerea Democraţiei în Moldova”
DQTeam