Loading
ro ru en




Istorii de succes
Loading
09 Iulie 2014 | 13:08
O franţuzoaică va iniţia o afacere la Chişinău în domeniul industriei textilelor
Deşi unii dintre compatrioţii noştri aleg să se stabilească şi să îşi iniţieze afaceri peste hotare, o franţuzoaică a decis să lanseze o afacere la Chişinău. Pariziana Gwennela Mercier-Nica este în plină pregătire pentru lansarea în această vară a propriului brand de haine pentru copii şi femei însărcinate.
Ideea afacerii s-a copt îndelung, dar a apărut instantaneu, atunci când a observat că fiica sa de doi ani atrăgea mai toate privirile trecătorilor deoarece micuţa lor era îmbrăcată deosebit şi colorat. Atunci şi femeia şi-a zis că şi copiii din Moldova merită să poarte haine în trend şi de calitate. Respectiv, s-a hotărât să investească într-o afacere în domeniul textilelor, scrie Infogov.

Potrivit revistei guvernamentale, Gwennela Mercier-Nica vine în fiecare lună la Chişinău. Din start a decis că producerea va fi instalată în Moldova, iar designul şi conceptul brandului va fi realizat la Paris. „Este un brand francez gândit pentru moldoveni şi produs în Moldova. Atuul meu este creativitatea şi calitatea. Voi crea produse unice care nu există pe piaţa locală” se arată încrezătoare tânăra.

Până a porni activitatea, Gwennela a făcut turul fabricilor de textile din Chişinău şi împrejurimi. „Umblând pe la fabrici am descoperit că Moldova are o industrie textilă dezvoltată. Chişinău nu este foarte mare, oamenii se cunosc şi este destul de uşor de stabilit contacte. Evident că am un avantaj: soţul meu este moldovean şi familia lui mă ajută. Singurul lucru care îmi lipseşte aici sunt stofele, de aceea, voi fi nevoită să le import, în rest totul va fi „made în Moldova”, adaugă Gwennela. 

„Demult ştiam că vreau să fac ceva aici, iar industria textilelor, o marcă de modă completă pentru copii de la 0-12 ani îmi părea ideea potrivită”. Tânără antreprenoare povesteşte că apoi a văzut că pe piaţa moldovenească sunt foarte puţine haine pentru femeile însărcinate şi a hotărât să îşi încerce puterile şi în acest domeniu.

Creatoarea deja a gândit şi formula de activitate, „din fericire, suntem în era tehnologiilor, care ne permite să comunicăm la distanţă. Voi avea la Chişinău câțiva angajaţi, iar alţi cinci oameni vor lucra la Paris.

Gwennela îşi propune să vină mai des la Chişinău, iar dacă îi va merge bine promite să nu se oprească aici.
Postat de: Lucia Ciobanu
Comentarii:

Carmelia Albu - Ombudsmanul Companiei „Teleradio-Moldova”, în serviciul consumatorului

Serviciul Ombudsmanului servește pentru public drept o sursă independentă de informare, explicații, analiză privind programele Radiodifuzorului Public și aderența la standardele și practicile europene de elaborare a programelor.  

Ombudsmanul este un mediator care, în caz de necesitate, va purta negocieri între telespectator/radioascultător sau un anumit grup de persoane şi Companie. Ombudsmanul  răspunde la întrebările telespectatorilor şi radioascultătorilor, primește și analizează eventuale plângeri din partea consumatorului de programe.
  
Primul Serviciu al Ombudsmanului a apărut în Suedia, în 1809. Acesta a fost instituit pe lângă Parlament, din inițiativa Guvernului, și avea misiunea de a proteja drepturile cetăţenilor, monitorizând acțiunile Executivului. Uterior, în 1988, un serviciu asemănător a fost instituit în mass-media din Franţa. Aceasta a fost o adevărată „explozie”,  generând apariția serviciilor similare și în alte țări din lume.
©2011 IPNA "Teleradio-Moldova"
Departamentul Multimedia al IPNA „Teleradio-Moldova” a fost creat cu suportul
Programului Comun al Consiliului Europei şi Uniunii Europene
„Susţinerea Democraţiei în Moldova”
DQTeam