Loading
ro ru en




Istorii de succes
Loading
22 August 2015 | 21:33
Victoria Onofreiciuc: Mă simt utilă acasă, pentru că am o experienţă acumulată care pot s-o împărtăşesc celor din jur


ATENTIE: Daca nu puteti vedea video din aplicatia Dvs. de navigare pe internet probabil ca va trebui sa va instalati Adobe Flash
 

În CV-ul Victoriei Onofreiciuc putem găsi Facultatea de Jurnalism la Universitatea de Stat din Moldova, un masterat la Universitatea „Luiss Guido Carli” din Roma, altul la City University Londra şi un an de studii la Colegiul European din Belgia. A făcut stagii la Comisia Europeană şi Banca Europeană pentru Investiţii. Ce a făcut-o pe Victoria Onofreiciuc să se reîntoarcă în Republica Moldova după şapte ani de studii, aflaţi din materialul realizat în cadrul campaniei „Europa în Ţara Mea”, lansată de postul public de televiziune Moldova 1.
Tânăra a activat ca funcţionar public, făcând parte din secretariatul Parlamentului. Iar acum, activează în funcția de manager de proiecte pentru comunicare și publicații la Delegația Uniunii Europene în Moldova.

Protagonista a declarat că experiența de peste hotare te învață foarte multe lucruri, în primul rând te învaţă să priveşti altfel situaţia de acasă, să te priveşti altfel pe tine, într-o nouă lumină, să vezi care sunt aspectele la care mai trebuie să lucrezi, dar în acelaşi timp, să realizezi care sunt aspectele pozitive ale tale, totul se cunoaște prin comparație.

„Avem în Moldova tineri foarte talentați, care consideră că nu sunt la un nivel corespunzător. Când pleci peste hotare, când ai experiență de studii acolo, experiență de viaţă, îți dai seama că totuși suntem buni, suntem foarte buni la ceea ce facem și mă bucur foarte mult că am reușit și eu să-mi dau seama de acest lucru”, a opinat tânăra.

„Cred că ar trebui să fim mai optimiști, să analizăm situația de acasă. Moldova este o țară cu un potențial foarte mare și cel mai mare potențial sunt oamenii. Revenirea acasă a fost mult mai pozitivă decât mă așteptam”, a subliniat eroina campaniei „Europa în Ţara Mea”.

Victoria este de părere că în Moldova avem un sistem educaţional foarte bun. „Ar trebui să încercăm să ne focusăm mai mult pe abilităţile elevilor. Voi face o comparație cu sistemul din Germania, unde la vârsta de 12 ani, elevul deja cunoaște care va fi drumul lui în viaţă din punct de vedere academic. Astfel, dacă elevul dorește să activeze în domeniul academic, aplică pentru o anumită şcoală, dacă elevul își doreşte să devină bucătar sau șofer, el alege cu totul altă şcoală. Atunci sunt valorificate abilităţile acelei persoane. O educaţie multilaterală este foarte bună şi apreciez că am beneficiat de acest sistem educaţional, însă ar trebui să ne focusăm mai mult pe abilităţile elevilor”, spune managerul de proiect.

În cadrul materialului video, protagonista povestește că o perioadă a activat în calitate de funcţionar public în țara noastră. „Știu foarte bine nivelul de salarizare și îmi dau seama că există un anumit coş de consum minim, mediu care trebuie să fie acoperit. La sigur salariile sunt un element care motivează, e și normal, toți ne dorim o viaţă bună. Însă, în acelaşi timp, am avut ocazia să activez peste hotare, în Londra, în Bruxelles, cu un salariu mediu de acolo și vreau să spun că nu este chiar așa de ușor nici acolo, peste tot trebuie să muncești, peste tot sunt anumite limitări. Bruxelles-ul este un oraș foarte competitiv din punct de vedere profesional. Trebuie să ne învățăm să analizăm oportunităţile care există. Şi la noi există multe oportunităţi care trebuie să fie valorificate”, a subliniat reprezentanta Delegației UE la Chișinău.

„Am experiență de trai în Londra, Roma, Bruxelles şi Luxemburg. În Roma, italienii sunt foarte fericiți, asta ține de mentalitate, de cultura poporului. Britanicii sunt oameni de afaceri, la sigur un britanic n-o să-ți zâmbească pe stradă pur și simplu, Bruxelles-ul este o conglomeraţie de mai multe naţionalităţi, în Bruxelles am avut ocazia să văd în metrou persoane foarte triste, ceea ce n-am văzut aici. Da, oamenii noștri sunt necăjiți, întristați, ceea ce este normal din punct de vedere a situaţiei pe care o avem în țară. Însă cred că nu este chiar așa de rău aici și nu este chiar așa de bine acolo”, a remarcat tânăra.

„Pentru mine, revenirea acasă a fost o combinaţie de mai multe elemente. Fiind în Bruxelles, am atins un anumit nivel profesional și academic și îmi doream foarte mult o schimbare. S-a întâmplat să fie că schimbarea a fost acasă. A fost un moment în care mi-a fost teamă, nu eram sigură ce am să găsesc, însă am luat decizia să revin și mi-am dorit mult să-mi aplic cunoştinţele anume în poziţia dată, anume pentru a contribui la dezvoltarea ţării. Mă simt utilă pentru că am o experienţă acumulată, am careva idei și valori, am o verticalitate morală pe care pot s-o împărtăşesc persoanelor din jur”, a declarat Victoria.

„Poți să compari țara în care locuiești cu casa și cu familia în care trăiești. Făcând această comparaţie, mi-aș dori foarte mult să locuiesc într-o ţară în care pot avea încredere în concetăţenii mei, în capul familiei și în rude. Mi-aş dori să trăiesc într-o ţară curată, frumoasă ca și fiecare casă. Noi ne dorim să avem o casă frumoasă, curată, primitoare. Mi-aş dori să trăiesc într-o ţară în care mi-aş dori mereu să revin. Cred că, dacă fiecare persoană zi de zi şi-ar face lucrul său bine, conştiincios, ar avea anumite idei şi valori pe care le-ar implementa, atunci am aduce Europa acasă”, a menționat în încheiere Victoria Onofreiciuc.
Comentarii:

Carmelia Albu - Ombudsmanul Companiei „Teleradio-Moldova”, în serviciul consumatorului

Serviciul Ombudsmanului servește pentru public drept o sursă independentă de informare, explicații, analiză privind programele Radiodifuzorului Public și aderența la standardele și practicile europene de elaborare a programelor.  

Ombudsmanul este un mediator care, în caz de necesitate, va purta negocieri între telespectator/radioascultător sau un anumit grup de persoane şi Companie. Ombudsmanul  răspunde la întrebările telespectatorilor şi radioascultătorilor, primește și analizează eventuale plângeri din partea consumatorului de programe.
  
Primul Serviciu al Ombudsmanului a apărut în Suedia, în 1809. Acesta a fost instituit pe lângă Parlament, din inițiativa Guvernului, și avea misiunea de a proteja drepturile cetăţenilor, monitorizând acțiunile Executivului. Uterior, în 1988, un serviciu asemănător a fost instituit în mass-media din Franţa. Aceasta a fost o adevărată „explozie”,  generând apariția serviciilor similare și în alte țări din lume.
©2011 IPNA "Teleradio-Moldova"
Departamentul Multimedia al IPNA „Teleradio-Moldova” a fost creat cu suportul
Programului Comun al Consiliului Europei şi Uniunii Europene
„Susţinerea Democraţiei în Moldova”
DQTeam