Loading
ro ru en




Moldovenii în lume
Loading
13 Februarie 2014 | 13:10
20 de acţiuni pentru reprezentanţii diasporei, aprobate de Guvern
Cabinetul de miniştri a aprobat, pe 12 februarie, proiectul Planului de acţiuni al Guvernului pentru anul 2014, în care sunt incluse peste 20 de acţiuni pentru şi cu participarea diasporei.
Astfel, pe parcursul anului 2014, este prevăzută organizarea Forumului Economic al Diasporei, Congresul al VI-lea al Diasporei și programul DOR. De asemenea, va fi elaborat proiectul Strategiei cu privire la diasporă și proiectul Strategiei de comunicare cu diaspora. Autoritățile mai intenționează să lanseze o platformă online de comunicare pentru diasporă.

Potrivit unui comunicat de presă, mai multe ministere în colaborare cu Biroul pentru Relații cu diaspora au afișat obiectivele şi au programat acțiunile ce vizează cetățenii Republicii Moldova din străinătate.

Mai mult, autoritățile publice își propun să intensifice cooperarea cu exponenții diasporei în scopul atragerii investiţiilor, cunoştinţelor, experienţei şi bunelor practici în sectorul agroalimentar, precum și mobilizarea potenţialului diasporei în efectuarea investiţiilor şi motivarea investitorilor străini de a veni pe piaţa din Republica Moldova.

În ce privește domeniul educației, pe parcursul anului, este prevăzută perfecţionarea mecanismului şi facilitarea recunoaşterii diplomelor şi calificărilor educaţionale naţionale şi a celor obţinute peste hotare, în scopul asigurării unei mobilităţi academice şi profesionale mai bune, integrării şi reintegrării reprezentanţilor diasporei.

În 2014, va fi intensificat dialogul bilateral cu statele în care există o prezenţă majoră a diasporei şi semnarea acordurilor de protecţie socială a acestora, dar şi în alte domenii, precum sănătatea, educaţia, etc.

De asemenea, pe parcursul anului, pentru reprezentanții diasporei este planificată facilitarea transportului şi a coletăriei.

Printre obiectivele stabilite se numără promovarea educației în limba maternă pentru reprezentanţii minorităţilor naţionale şi ai diasporei, inclusiv pentru migranţii de generaţia a doua, fiind susținute centrele de cultură şi limbă maternă, deschise în ţările-gazdă ale migranţilor.

În același timp, autoritățile își propun să dezvolte, pe parcursul anului, cadrul legislativ necesar pentru introducerea în viitor a votului electronic.
Postat de: Lucia Ciobanu
Cuvinte cheie:
Comentarii:

Carmelia Albu - Ombudsmanul Companiei „Teleradio-Moldova”, în serviciul consumatorului

Serviciul Ombudsmanului servește pentru public drept o sursă independentă de informare, explicații, analiză privind programele Radiodifuzorului Public și aderența la standardele și practicile europene de elaborare a programelor.  

Ombudsmanul este un mediator care, în caz de necesitate, va purta negocieri între telespectator/radioascultător sau un anumit grup de persoane şi Companie. Ombudsmanul  răspunde la întrebările telespectatorilor şi radioascultătorilor, primește și analizează eventuale plângeri din partea consumatorului de programe.
  
Primul Serviciu al Ombudsmanului a apărut în Suedia, în 1809. Acesta a fost instituit pe lângă Parlament, din inițiativa Guvernului, și avea misiunea de a proteja drepturile cetăţenilor, monitorizând acțiunile Executivului. Uterior, în 1988, un serviciu asemănător a fost instituit în mass-media din Franţa. Aceasta a fost o adevărată „explozie”,  generând apariția serviciilor similare și în alte țări din lume.
©2011 IPNA "Teleradio-Moldova"
Departamentul Multimedia al IPNA „Teleradio-Moldova” a fost creat cu suportul
Programului Comun al Consiliului Europei şi Uniunii Europene
„Susţinerea Democraţiei în Moldova”
DQTeam