Loading
ro ru en




Moldovenii în lume
Loading
15 Martie 2016 | 15:10
30 de companii vinicole din Moldova îşi prezintă produsele la cea mai mare expoziţie europeană de vinuri şi băuturi alcoolice
Companii vinicole din Moldova participă pentru al treilea an consecutiv la cea mai mare expoziţie europeană de vinuri şi băuturi alcoolice ProWein 2016. În perioada 13-15 martie, 30 de companii vinicole din Republica Moldova sunt prezente la Dusseldorf, Germania, unde îşi expun produsele la un stand comun cu o suprafaţă de 180 m², sub egida brandului vinicol de ţară „Vinul Moldovei. O legendă vie”.
„An de an standul comun Vinul Moldovei din cadrul expoziției crește ca suprafață și număr de participanți, dar, și mai important, constatăm cu mândrie o creștere a calității și diversității vinurilor pe care le prezentăm consumatorilor internaționali. În rezultatul politicilor implementate de ONVV, expertul nr. 1 în sectorul vitivinicol, Vinul Moldovei devine mai inovativ, competitiv, atractiv și cu personalitate, iar ProWein ne oferă platforma perfectă pentru a-l pune în valoare și a spori exporturile de produse cu valoare adăugată înaltă pe noi piețe de desfacere, inclusiv în Uniunea Europeană”, a declarat Dumitru Munteanu, director al Oficiului Naţional al Viei şi Vinului.

După succesul obținut la edițiile anterioare, materializat în noi colaborări comerciale internaționale și notorietate sporită pentru Vinul Moldovei, vinificatorii autohtoni vor prezenta la Dusseldorf peste 200 dintre cele mai apreciate vinuri, divinuri și spumante de calitate. Mesajul prin care delegația din Moldova își propune să atragă și să cucerească vizitatorii expoziției pentru a le prezenta Vinul Moldovei este „Făurit pentru a fi savurat”.

La ediția din acest an a expoziției ProWein și-au anunțat participarea peste 6000 de expozanți din 57 de țări, care își vor prezenta produsele celor aproximativ 50000 de vizitatori din peste 120 de țări, inclusiv numeroși profesioniști: experți în vinificație, distribuitori și importatori de vinuri, specialiști și somelieri internaționali. Evenimentul reprezintă o platformă eficientă pentru stabilirea relațiilor de parteneriat și de afaceri, dar și pentru identificarea oportunităților de creștere a exporturilor.

Participarea țării noastre la eveniment este organizată și finanțată de Oficiul Național al Viei și Vinului, cu susținerea partenerului strategic de dezvoltare, Proiectul de Competitivitate USAID și suportul programului CBI.
Postat de: Lucia Ciobanu
Comentarii:

Carmelia Albu - Ombudsmanul Companiei „Teleradio-Moldova”, în serviciul consumatorului

Serviciul Ombudsmanului servește pentru public drept o sursă independentă de informare, explicații, analiză privind programele Radiodifuzorului Public și aderența la standardele și practicile europene de elaborare a programelor.  

Ombudsmanul este un mediator care, în caz de necesitate, va purta negocieri între telespectator/radioascultător sau un anumit grup de persoane şi Companie. Ombudsmanul  răspunde la întrebările telespectatorilor şi radioascultătorilor, primește și analizează eventuale plângeri din partea consumatorului de programe.
  
Primul Serviciu al Ombudsmanului a apărut în Suedia, în 1809. Acesta a fost instituit pe lângă Parlament, din inițiativa Guvernului, și avea misiunea de a proteja drepturile cetăţenilor, monitorizând acțiunile Executivului. Uterior, în 1988, un serviciu asemănător a fost instituit în mass-media din Franţa. Aceasta a fost o adevărată „explozie”,  generând apariția serviciilor similare și în alte țări din lume.
©2011 IPNA "Teleradio-Moldova"
Departamentul Multimedia al IPNA „Teleradio-Moldova” a fost creat cu suportul
Programului Comun al Consiliului Europei şi Uniunii Europene
„Susţinerea Democraţiei în Moldova”
DQTeam