Loading
ro ru en




Moldovenii în lume
Loading
01 Iulie 2014 | 12:40
50 de vedete îşi scot bunurile la licitaţie
Peste 50 de vedete din Republica Moldova şi România s-au implicat în campania „Vedetele dăruiesc românism”, iniţiată de Platforma Unionistă Acţiunea 2012. Artiştii au donat câte un obiect personal care va fi scos la o licitaţie online, iar cu banii obţinuţi se va organiza „Şcoala de Cultură şi Afirmare Românească” pentru 200 de tineri basarabeni.
Printre vedetele care au răspuns provocării se numără nume notorii precum: Nicolae Botgros, Tudor Gheorghe, Cătălin Josan, Ion Paladi, Tudor Chirilă, Dan Teodorescu, Alexandru Lozanciuc, Maria Dragomiroiu, Nicolae Dabija, surorile Osoianau şi alţii.

„Este o bucurie și în același timp o onoare pentru noi că nume mari ale scenei românești au ales să ne sprijine în această campanie, conștientizând necesitatea apropierii celor două state românești”, a declarat George Simion, președinte executiv al Platformei Unioniste Acțiunea 2012.

„Şcoala de Cultură şi Afirmare Românească” are în vedere pregătirea, stimularea şi valorificarea potenţialului tinerilor etnici români din Republica Moldova prin prezentarea unor modele româneşti autentice, susţinerea unor prelegeri de istorie, etnologie, folclor, management cultural şi de proiect, de dezvoltare personală şi profesională, precum şi prin desfăşurarea unor activităţi aplicative.

Doritorii sunt invitați să cumpere sacoul lui Nicolae Botgros, mojarul lui Cătălin Josan, rochia de mireasa și costumul de mire din filmul „Nuntă în Basarabia”, o chitară, icoane sau ii. Licitația se va desfășura online în perioada 1 iulie - 1 august pe site-ul www.actiunea2012.ro.

Platforma Unionistă a desfășurat până în prezent zece astfel de școli de cultură românească.
Comentarii:

Carmelia Albu - Ombudsmanul Companiei „Teleradio-Moldova”, în serviciul consumatorului

Serviciul Ombudsmanului servește pentru public drept o sursă independentă de informare, explicații, analiză privind programele Radiodifuzorului Public și aderența la standardele și practicile europene de elaborare a programelor.  

Ombudsmanul este un mediator care, în caz de necesitate, va purta negocieri între telespectator/radioascultător sau un anumit grup de persoane şi Companie. Ombudsmanul  răspunde la întrebările telespectatorilor şi radioascultătorilor, primește și analizează eventuale plângeri din partea consumatorului de programe.
  
Primul Serviciu al Ombudsmanului a apărut în Suedia, în 1809. Acesta a fost instituit pe lângă Parlament, din inițiativa Guvernului, și avea misiunea de a proteja drepturile cetăţenilor, monitorizând acțiunile Executivului. Uterior, în 1988, un serviciu asemănător a fost instituit în mass-media din Franţa. Aceasta a fost o adevărată „explozie”,  generând apariția serviciilor similare și în alte țări din lume.
©2011 IPNA "Teleradio-Moldova"
Departamentul Multimedia al IPNA „Teleradio-Moldova” a fost creat cu suportul
Programului Comun al Consiliului Europei şi Uniunii Europene
„Susţinerea Democraţiei în Moldova”
DQTeam