Loading
ro ru en




Moldovenii în lume
Loading
10 Aprilie 2014 | 09:45
„Adevărata Basarabie” prezentată în România
Federaţia Asociaţiilor de Basarabeni desfăşoară în perioada 6 aprilie - 22 mai, campania „Adevărata Basarabie”, ce înfăţişează în primul rând, „Podul de Flori” din 1990, atunci când în mod simbolic, au fost lansate flori de pe ambele maluri ale Prutului.
Solicitați de trm.md, organizatorii campaniei „Adevărata Basarabie” au menționat că, în acest fel, şi-au propus să le comunice tinerilor din România despre situația şi aspectele socio-culturale din Basarabia.

„Pe parcursul anilor, de când românii basarabeni vin la studii în România, s-au format anumite clișee despre cei din stânga Prutului. Fiind români din toate celulele existenței noastre, ne-am propus să arătăm adevărul - Adevărata Basarabie, așa cum este ea: cu muzică românească, cu teatru și film românesc, cu oameni care sunt români, cu dealuri, vii, livezi, mănăstiri, biserici, sate, orașe - toate românești. Dorim să ștergem stereotipurile și să creăm unificarea, cel puțin, culturală” au declarat organizatorii.

Scenariul proiectului „Adevărata Basarabie” include expoziții de pictură şi fotografie, conferințe, proiecții de film, teatrul basarabean și pentru a atașa românii de pe ambele maluri ale Prutului, va fi organizată o excursie în Republica Moldova, denumită „Cunoaște Basarabia”, în cadrul căreia studenții vor avea ocazia  să viziteze o serie de locuri pitorești și obiective turistice din Basarabia. 

Federația Asociațiilor de Basarabeni din Romania (FAB Romania) este formata din 15 asociații de tineri basarabeni din diferite centre universitare.
Postat de: Lucia Ciobanu
Comentarii:

Carmelia Albu - Ombudsmanul Companiei „Teleradio-Moldova”, în serviciul consumatorului

Serviciul Ombudsmanului servește pentru public drept o sursă independentă de informare, explicații, analiză privind programele Radiodifuzorului Public și aderența la standardele și practicile europene de elaborare a programelor.  

Ombudsmanul este un mediator care, în caz de necesitate, va purta negocieri între telespectator/radioascultător sau un anumit grup de persoane şi Companie. Ombudsmanul  răspunde la întrebările telespectatorilor şi radioascultătorilor, primește și analizează eventuale plângeri din partea consumatorului de programe.
  
Primul Serviciu al Ombudsmanului a apărut în Suedia, în 1809. Acesta a fost instituit pe lângă Parlament, din inițiativa Guvernului, și avea misiunea de a proteja drepturile cetăţenilor, monitorizând acțiunile Executivului. Uterior, în 1988, un serviciu asemănător a fost instituit în mass-media din Franţa. Aceasta a fost o adevărată „explozie”,  generând apariția serviciilor similare și în alte țări din lume.
©2011 IPNA "Teleradio-Moldova"
Departamentul Multimedia al IPNA „Teleradio-Moldova” a fost creat cu suportul
Programului Comun al Consiliului Europei şi Uniunii Europene
„Susţinerea Democraţiei în Moldova”
DQTeam