Loading
ro ru en




Moldovenii în lume
Loading
26 Februarie 2015 | 14:22
Ambasadorul Moldovei în Canada: Moldovenii au interes sporit faţă de sistemul eConsul
Cetăţenii moldoveni au interes sporit faţă de oportunităţile oferite de noul sistem informaţional eConsul, care permite obţinerea paşapoartelor biometrice fără a părăsi teritoriul Canadei. Confirmarea vine de la ambasadorul Moldovei în Canada, Ala Beleavschi, şi a fost făcută pentru Radio Moldova Actualităţi. Oficialul moldovean a subliniat că necesităţile de servicii consulare sunt principala chestiune cu care se adresează la misiunea diplomatică.
„Vorbim de aproape trei sute de cereri depuse și soluționate pozitiv de misiune în mai puțin de un an. Peste patru sute de adresări parvenite în aceeași perioadă au privit solicitările conaționalilor de servicii notariale, pentru a-și soluționa prin mandat diverse drepturi în Republica Moldova. Peste o sută de tineri părinți au apelat la Ambasadă pentru a-și legaliza actele de naștere ale copiilor apăruți pe lume pe sol canadian”, a remarcat Ala Beleavschi.

Diplomatul a menționat că în cadrul întâlnirilor pe care le-a avut cu cetățenii noștri au fost abordate și probleme legate de recunoașterea studiilor obținute în Republica Moldova, recunoașterea simplificată de către cele două țări a actelor oficiale reciproce, cooperarea între Republica Moldova și Canada în domeniul protecției sociale. „Aceste domenii fac necesară încheierea între țările noastre a unor acorduri bilaterale speciale. Respectiv, am și înaintat pe lângă autoritățile noastre competente propuneri de demarare a negocierilor cu partea canadiană pe marginea unor acorduri de acest fel”, a spus ambasadorul.

Ala Beleavschi a ținut să sublinieze legătura conaționalilor noștri stabiliți peste hotare cu țara lor de origine. „Acest lucru a devenit evident în cadrul evenimentelor culturale organizate de Ambasadă, care s-au bucurat de o înaltă apreciere în rândul diasporei. Respectiv, ne propunem să avem un calendar cât mai bogat de evenimente de acest fel”, a fost îndemnul ambasadorului Moldovei în Canada.
Comentarii:

Carmelia Albu - Ombudsmanul Companiei „Teleradio-Moldova”, în serviciul consumatorului

Serviciul Ombudsmanului servește pentru public drept o sursă independentă de informare, explicații, analiză privind programele Radiodifuzorului Public și aderența la standardele și practicile europene de elaborare a programelor.  

Ombudsmanul este un mediator care, în caz de necesitate, va purta negocieri între telespectator/radioascultător sau un anumit grup de persoane şi Companie. Ombudsmanul  răspunde la întrebările telespectatorilor şi radioascultătorilor, primește și analizează eventuale plângeri din partea consumatorului de programe.
  
Primul Serviciu al Ombudsmanului a apărut în Suedia, în 1809. Acesta a fost instituit pe lângă Parlament, din inițiativa Guvernului, și avea misiunea de a proteja drepturile cetăţenilor, monitorizând acțiunile Executivului. Uterior, în 1988, un serviciu asemănător a fost instituit în mass-media din Franţa. Aceasta a fost o adevărată „explozie”,  generând apariția serviciilor similare și în alte țări din lume.
©2011 IPNA "Teleradio-Moldova"
Departamentul Multimedia al IPNA „Teleradio-Moldova” a fost creat cu suportul
Programului Comun al Consiliului Europei şi Uniunii Europene
„Susţinerea Democraţiei în Moldova”
DQTeam