Loading
ro ru en




Moldovenii în lume
Loading
06 Mai 2015 | 19:00
Consulatul Moldovei la Milano, solicitat de concetăţenii noştri din Italia
Aproape 20 de mii de acţiuni consulare au fost efectuate anul trecut la misiunea diplomatică a Republicii Moldova din Milano, relatează Mesager. După ce acum un an şi jumătate a fost deschis Consulatul, cetăţenii stabiliţi în acest oraş nu mai sunt nevoiţi să meargă la Roma sau la Chişinău pentru a-şi perfecta actele, relatează Mesager.
Nina Chiviriga este stabilită la Milano de zece ani.  Femeia a venit la Consulat după o consultaţie juridică.

Până la deschiderea Consulatului din Milano, Nina Chiviriga spune că era nevoită să parcurgă  cateva sute  de kilometri pentru a ajunge la Bologna sau să apeleze la  un jurist italian, serviciile căruia o costau 300 de euro.

În situaţia Ninei sunt aproape o sută de mii de moldoveni, stabiliţi legal la Milano.

Consulatul are sală de primire a cetăţenilor cu toate atributele necesare, o sală protocolară şi una de aşteptare unde pot sta vizitatorii.

Consulatul General al Republicii Moldova din orașul Milano a fost deschis  pe 14 februarie 2014.  Misiunea a fost înființată după ce autoritățile de la Chișinău au decis transferarea Consulatului de la Bologna la Milano. Guvernul a decis să deschidă o misiune şi  în orașul Padova, aflată  în subordinea Consulatului de la Milano. Potrivit datelor oficiale, în Italia sunt stabiliţi peste 145 de mii de moldoveni, datele neoficiale arată o cifră de două ori mai mare. 
Postat de: Departamentul Multimedia
Comentarii:

Carmelia Albu - Ombudsmanul Companiei „Teleradio-Moldova”, în serviciul consumatorului

Serviciul Ombudsmanului servește pentru public drept o sursă independentă de informare, explicații, analiză privind programele Radiodifuzorului Public și aderența la standardele și practicile europene de elaborare a programelor.  

Ombudsmanul este un mediator care, în caz de necesitate, va purta negocieri între telespectator/radioascultător sau un anumit grup de persoane şi Companie. Ombudsmanul  răspunde la întrebările telespectatorilor şi radioascultătorilor, primește și analizează eventuale plângeri din partea consumatorului de programe.
  
Primul Serviciu al Ombudsmanului a apărut în Suedia, în 1809. Acesta a fost instituit pe lângă Parlament, din inițiativa Guvernului, și avea misiunea de a proteja drepturile cetăţenilor, monitorizând acțiunile Executivului. Uterior, în 1988, un serviciu asemănător a fost instituit în mass-media din Franţa. Aceasta a fost o adevărată „explozie”,  generând apariția serviciilor similare și în alte țări din lume.
©2011 IPNA "Teleradio-Moldova"
Departamentul Multimedia al IPNA „Teleradio-Moldova” a fost creat cu suportul
Programului Comun al Consiliului Europei şi Uniunii Europene
„Susţinerea Democraţiei în Moldova”
DQTeam