Loading
ro ru en




Moldovenii în lume
Loading
04 Aprilie 2014 | 10:02
Copiii migranţi din Italia acuză probleme de comunicare
Aproximativ 7% dintre copiii străini din Italia acuză probleme de comunicare orală din cauza eforturilor de a învăţa o limbă străină, potrivit Federaţiei Logopezilor Italieni.
„Trecerea bruscă de la o limbă la alta, dar și imposibilitatea copilului de a rosti o frază în limba italiană, după șase luni de ședere în Italia, ar trebui să dea de gândit părinților” a declarat Tiziana Rossetto, președintele Federației Logopezilor Italieni pentru Actualitatea Magazin.

Asta înseamnă că nu mai puțin de 20 de mii de școlari și preșcolari imigranți, cu vârsta cuprinsă între 6 și 12 ani au nevoie de ajutorul unui logoped.
Potrivit portalului românilor din Italia, pentru a descoperi eventualele tulburări de limbaj care pot fi corectate doar cu ajutor specializat, copiii trebuie evaluați, în primul rând după modul în care se exprimă în limba nativă.

„Din păcate tulburările de limbaj sunt confundate, în mod frecvent, cu problemele de adaptare la un nou mediu social sau de învățare a unei limbi străine. Un copil care tace mereu sau se izolează în timpul orelor de la școală e un copil cu posibile probleme de limbaj” atrage atenția Tiziana Rossetto.

În Italia, majoritatea celor afectați de probleme de comunicare orală sunt copiii străini de până la 12-13 ani, dintr-un total de 300 mii, câți sunt prezenți în instituțiile de învățământ din peninsulă, informează Actualitatea Magazin.
Postat de: Lucia Ciobanu
Cuvinte cheie:
Comentarii:

Carmelia Albu - Ombudsmanul Companiei „Teleradio-Moldova”, în serviciul consumatorului

Serviciul Ombudsmanului servește pentru public drept o sursă independentă de informare, explicații, analiză privind programele Radiodifuzorului Public și aderența la standardele și practicile europene de elaborare a programelor.  

Ombudsmanul este un mediator care, în caz de necesitate, va purta negocieri între telespectator/radioascultător sau un anumit grup de persoane şi Companie. Ombudsmanul  răspunde la întrebările telespectatorilor şi radioascultătorilor, primește și analizează eventuale plângeri din partea consumatorului de programe.
  
Primul Serviciu al Ombudsmanului a apărut în Suedia, în 1809. Acesta a fost instituit pe lângă Parlament, din inițiativa Guvernului, și avea misiunea de a proteja drepturile cetăţenilor, monitorizând acțiunile Executivului. Uterior, în 1988, un serviciu asemănător a fost instituit în mass-media din Franţa. Aceasta a fost o adevărată „explozie”,  generând apariția serviciilor similare și în alte țări din lume.
©2011 IPNA "Teleradio-Moldova"
Departamentul Multimedia al IPNA „Teleradio-Moldova” a fost creat cu suportul
Programului Comun al Consiliului Europei şi Uniunii Europene
„Susţinerea Democraţiei în Moldova”
DQTeam