Loading
ro ru en




Moldovenii în lume
Loading
18 Iunie 2017 | 11:20
Corina Turcuman - basarabeanca cu afacere în domeniul frumuseţii la Bucureşti
Şi-a făcut studiile în domeniul financiar-bancar şi chiar a activat o vreme în domeniu, însă în perioada concediului de maternitate, un anunţ pe care l-a văzut întâmplător a făcut-o să se reprofileze. Este vorba despre Corina Turcuman, specialistă în extensii de gene şi basarabeanca care a reuşit să pună pe picioare o afacere în industria de beauty din România. În cadrul ediţiei de astăzi a emisiunii „Bună Dimineaţa de Week-end” tânără a povestit despre cum a fost să-şi schimbe în totalitate domeniul de activitate.
Corina Turcuman se afla în perioada concediului de maternitate cu cel de-al doilea copil când a citit un anunț despre o tânără care presta servicii în extensii de gene, fapt care i-a trezit curiozitatea de a afla mai multe despre această meserie, ajungând astfel să facă niște cursuri specializate.

„Nu mi-am propus să fac o carieră din asta, pentru că urma să revin la bancă, dar am zis că atât timp cât stau cu copiii, pot să mă mai ocup și cu alte lucruri”, povestește tânără.

Iar pentru că s-a regăsit mai mult în noul domeniu, așa s-a făcut că nu a mai revenit la fostul loc de muncă.

Recunoaște că este o muncă migăloasă și care necesită foarte multă răbdare, dar satisfacția pe care o primește recompensează tot efortul depus. „Foarte lume mă întrebă cum pot să rezist să stau ore în șir într-o poziție și să aplic extensiile, iar eu le răspund că îmi place foarte mult ceea ce fac”, afirmă Corina.  

Referindu-se la meseria pe care o practică, ea spune că astăzi produsele de extensie a genelor sunt foarte variate, începând de la fire mai groase și încheind cu cele foarte fine, iar regula de aur a unei priviri de excepție este aplicarea corectă a extensiilor, cu respectarea anumitor parametri.

„În mare parte depinde de dorința clientului, dar și de genele naturale pe care le are. Cu cât genele naturale sunt mai groase și mai lungi, cu atât putem să aplicăm și extensii ceva mai groase și mai lungi. Astăzi avem foarte multe tehnici pe care putem să le aplicăm, cum ar fi 1D -  ceea ce însemnă un singur fir pe o geană naturală sau 2D  - două fire pe o geană și tot așa”, explică tânăra.

Deși este stabilită la București, unde își dezvoltă afacerea, tânăra revine des la Chișinău, iar asta de dragul clientelor sale.
Postat de: Iulia Dubceac
Cuvinte cheie:
Comentarii:

Carmelia Albu - Ombudsmanul Companiei „Teleradio-Moldova”, în serviciul consumatorului

Serviciul Ombudsmanului servește pentru public drept o sursă independentă de informare, explicații, analiză privind programele Radiodifuzorului Public și aderența la standardele și practicile europene de elaborare a programelor.  

Ombudsmanul este un mediator care, în caz de necesitate, va purta negocieri între telespectator/radioascultător sau un anumit grup de persoane şi Companie. Ombudsmanul  răspunde la întrebările telespectatorilor şi radioascultătorilor, primește și analizează eventuale plângeri din partea consumatorului de programe.
  
Primul Serviciu al Ombudsmanului a apărut în Suedia, în 1809. Acesta a fost instituit pe lângă Parlament, din inițiativa Guvernului, și avea misiunea de a proteja drepturile cetăţenilor, monitorizând acțiunile Executivului. Uterior, în 1988, un serviciu asemănător a fost instituit în mass-media din Franţa. Aceasta a fost o adevărată „explozie”,  generând apariția serviciilor similare și în alte țări din lume.
©2011 IPNA "Teleradio-Moldova"
Departamentul Multimedia al IPNA „Teleradio-Moldova” a fost creat cu suportul
Programului Comun al Consiliului Europei şi Uniunii Europene
„Susţinerea Democraţiei în Moldova”
DQTeam