Loading
ro ru en




Moldovenii în lume
Loading
24 Martie 2016 | 13:38
Dezvoltarea unui cadru dinamic şi eficient de colaborare între instituţiile statului şi diasporă, obiectivul general al Strategiei „Diaspora 2025”
Obiectivul general al Strategiei Naţionale „Diaspora 2025” este dezvoltarea unui cadru dinamic şi eficient de colaborare între instituţiile statului şi diasporă, declaraţia aparţine directorul Biroului pentru relaţii cu Diaspora, Valeriu Turea şi a fost făcută pentru Radio Moldova Actualităţi.
Potrivit lui Valeriu Turea, inițiative comune lansate în acest sens au capacitatea de a facilita opțiunile de întoarcere productivă a diasporei.

„Strategia stabilește și patru obiective mai specifice pentru următorii zece ani: elaborarea și dezvoltarea cadrului strategic și operațional al domeniului diaspora, migrație și dezvoltare; asigurarea drepturilor diasporei și consolidarea încrederii comunităților noastre față de autorități; mobilizarea, valorificarea și recunoașterea potențialului uman al diasporei și implicarea diasporei în dezvoltarea economică durabilă a Republicii Moldova”, a remarcat oficialul.

De asemenea, Strategia propune acțiuni concrete pentru consolidarea diasporei moldovenești prin lansarea unei serii de programe concepute pentru a extinde rețelele asociațiilor create de concetățeni și a crea puncte de conexiune tematice, conform intereselor cetățenilor aflați în afara țării.

Strategia „Diaspora 2025” este primul document strategic al Guvernului care are drept scop promovarea și respectarea drepturilor tuturor cetățenilor țării, indiferent de locul în care se află.
Postat de: Lucia Ciobanu
Comentarii:

Carmelia Albu - Ombudsmanul Companiei „Teleradio-Moldova”, în serviciul consumatorului

Serviciul Ombudsmanului servește pentru public drept o sursă independentă de informare, explicații, analiză privind programele Radiodifuzorului Public și aderența la standardele și practicile europene de elaborare a programelor.  

Ombudsmanul este un mediator care, în caz de necesitate, va purta negocieri între telespectator/radioascultător sau un anumit grup de persoane şi Companie. Ombudsmanul  răspunde la întrebările telespectatorilor şi radioascultătorilor, primește și analizează eventuale plângeri din partea consumatorului de programe.
  
Primul Serviciu al Ombudsmanului a apărut în Suedia, în 1809. Acesta a fost instituit pe lângă Parlament, din inițiativa Guvernului, și avea misiunea de a proteja drepturile cetăţenilor, monitorizând acțiunile Executivului. Uterior, în 1988, un serviciu asemănător a fost instituit în mass-media din Franţa. Aceasta a fost o adevărată „explozie”,  generând apariția serviciilor similare și în alte țări din lume.
©2011 IPNA "Teleradio-Moldova"
Departamentul Multimedia al IPNA „Teleradio-Moldova” a fost creat cu suportul
Programului Comun al Consiliului Europei şi Uniunii Europene
„Susţinerea Democraţiei în Moldova”
DQTeam