Loading
ro ru en




Moldovenii în lume
Loading
28 Octombrie 2015 | 11:25
Expoziţia de la Milano atinge obiectivul fixat de 20 de milioane de vizitatori
Expoziţia universală Milano 2015, care îşi va închide porţile sâmbătă, 31 octombrie, este pe punctul să câştige pariul în privinţa vizitatorilor, însă există îndoieli în ceea ce priveşte contribuţia ei la problematica alimentaţiei mondiale, relatează AFP.
Potrivit agerpres.ro, în ultimele săptămâni numărul de vizitatori a crescut mult, cei care doreau să viziteze unele din cele mai faimoase pavilioane, ca cele ale Japoniei, Italiei sau Kazahstanului, fiind nevoiți să aștepte mai mult de cinci ore. În unele zile de sâmbătă la expoziție au venit peste 250000 de persoane.

Consacrată alimentației sub tema generală „Hrănirea planetei, energie pentru viață", Expo Milano 2015 a fost vizitată de lideri mondiali, printre care Vladimir Putin sau prima doamnă americană, Michelle Obama, dar și de artiști, oameni de afaceri și de știință.

Organizatorii se așteaptă prin urmare ca obiectivul fixat, de 20 de milioane de vizitatori, să fie îndeplinit și chiar depășit. „Aș fi primul care să dorească prelungirea expoziției, însă este imposibil din punct de vedere tehnic", a spus șeful comisiei de organizare a evenimentului, comisarul Giuseppe Sala.

Municipalitatea a avut într-adevăr mult de câștigat de pe urma expoziției: numărul turiștilor a crescut cu 35% în luna septembrie, atingând 910.000 de vizitatori, și această tendință va continua ca urmare a notorietății câștigate de-a lungul evenimentului, apreciază primăria.

Ștafeta va fi predată Kazahstanului și Emiratelor Arabe Unite, care vor organiza o Expoziție internațională la Astana, în 2017 (de dimensiuni mai reduse) și o Expoziție universală la Dubai, în 2020.
Comentarii:

Carmelia Albu - Ombudsmanul Companiei „Teleradio-Moldova”, în serviciul consumatorului

Serviciul Ombudsmanului servește pentru public drept o sursă independentă de informare, explicații, analiză privind programele Radiodifuzorului Public și aderența la standardele și practicile europene de elaborare a programelor.  

Ombudsmanul este un mediator care, în caz de necesitate, va purta negocieri între telespectator/radioascultător sau un anumit grup de persoane şi Companie. Ombudsmanul  răspunde la întrebările telespectatorilor şi radioascultătorilor, primește și analizează eventuale plângeri din partea consumatorului de programe.
  
Primul Serviciu al Ombudsmanului a apărut în Suedia, în 1809. Acesta a fost instituit pe lângă Parlament, din inițiativa Guvernului, și avea misiunea de a proteja drepturile cetăţenilor, monitorizând acțiunile Executivului. Uterior, în 1988, un serviciu asemănător a fost instituit în mass-media din Franţa. Aceasta a fost o adevărată „explozie”,  generând apariția serviciilor similare și în alte țări din lume.
©2011 IPNA "Teleradio-Moldova"
Departamentul Multimedia al IPNA „Teleradio-Moldova” a fost creat cu suportul
Programului Comun al Consiliului Europei şi Uniunii Europene
„Susţinerea Democraţiei în Moldova”
DQTeam