Loading
ro ru en




Moldovenii în lume
Loading
27 Aprilie 2015 | 15:34
Foştii migranţi din Comrat vor fi ajutaţi să-şi găsească locuri de muncă acasă
Al cincilea centru de dezvoltare a carierei a fost lansat luni, 27 aprilie, la Comrat, în cadrul proiectului „Antreprenoriat inovativ pentru dezvoltare durabilă”. Instituţia va instrui şomerii calificaţi, migranţii reveniţi şi absolvenţii să-şi găsească un loc de muncă în Moldova.
„Centrele SYSLAB deja și-au demonstrat eficiența pentru cei care sunt în căutarea unui loc de muncă decent la Chișinău, dar și în regiunea de nord, centrul lansat în Comrat va spori șansele de angajare pentru cei din regiunea de sud și va contribui, astfel, la prevenirea exodului forței de muncă din țară”, a menționat ministrul Economiei, Stéphane Bridé, potrivit unui comunicat al PNUD-Moldova.

Patru centre similare funcționează la Chişinău, Cahul, Rezina și Bălți. În cadrul acestora, peste 300 de persoane au beneficiat de instruire şi consultări individuale. Centrele aplică metodologia elaborată de către „SYSLAB International AS” din Norvegia, care îmbină lucrul în echipă, consiliere şi formare profesională, promovarea antreprenoriatului şi crearea unei reţele de parteneriat între angajatori şi potenţialii angajaţi.

Dafina Gercheva, reprezentantul permanent al PNUD în Republica Moldova, a menționat că locurile de muncă decente se enumeră printre aspirațiile principale ale moldovenilor.

„Dat fiind faptul că șomajul este una din top trei probleme stringente cu care se confruntă moldovenii, sunt fericit să spun că centrul de dezvoltare a carierei în Comrat este pe deplin echipat pentru a oferi ghidare utilă și actuală persoanelor motivate care se află în căutarea unui loc de muncă, astfel încât necesitățile lor profesionale și personale să fie satisfăcute", a declarat ambasadorului Regatului Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord în Moldova, Philip Batson.

Proiectul este implementat de către PNUD Moldova cu suportul Ambasadei Regatului Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord la Chișinău.
Postat de: Lucia Ciobanu
Comentarii:

Carmelia Albu - Ombudsmanul Companiei „Teleradio-Moldova”, în serviciul consumatorului

Serviciul Ombudsmanului servește pentru public drept o sursă independentă de informare, explicații, analiză privind programele Radiodifuzorului Public și aderența la standardele și practicile europene de elaborare a programelor.  

Ombudsmanul este un mediator care, în caz de necesitate, va purta negocieri între telespectator/radioascultător sau un anumit grup de persoane şi Companie. Ombudsmanul  răspunde la întrebările telespectatorilor şi radioascultătorilor, primește și analizează eventuale plângeri din partea consumatorului de programe.
  
Primul Serviciu al Ombudsmanului a apărut în Suedia, în 1809. Acesta a fost instituit pe lângă Parlament, din inițiativa Guvernului, și avea misiunea de a proteja drepturile cetăţenilor, monitorizând acțiunile Executivului. Uterior, în 1988, un serviciu asemănător a fost instituit în mass-media din Franţa. Aceasta a fost o adevărată „explozie”,  generând apariția serviciilor similare și în alte țări din lume.
©2011 IPNA "Teleradio-Moldova"
Departamentul Multimedia al IPNA „Teleradio-Moldova” a fost creat cu suportul
Programului Comun al Consiliului Europei şi Uniunii Europene
„Susţinerea Democraţiei în Moldova”
DQTeam