Loading
ro ru en




Moldovenii în lume
Loading
16 Iunie 2015 | 11:17
Fructele şi legumele din Moldova, promovate pe piaţa italiană
Camera de Comerţ şi Industrie (CCI) a Republicii Moldova solicită companiilor membre oferte comerciale de fructe şi legume proaspete, pentru a le promova distribuitorilor din Italia. Înţelegerea de a colecta oferte comerciale şi a le promova pe piaţa italiană a fost atinsă în cadrul misiunii de afaceri în Italia, organizată de CCI pentru un grup de companii din sectorul agroindustrial şi cel de textile.
Potrivit unui comunicat al CCI, distribuitorii italieni sunt interesați de nuci, fructe uscate, pere, prune și gutui din Moldova.

Grupul de oameni de afaceri din Moldova a vizitat, la Milano, cel mai mare centru comercial angro de fructe și legume din Italia, Orto Mercato, unde a avut întrevederi cu un șir de companii membre ale consorțiului. Acesta are 115 companii membre, cu un rulaj de peste un miliard de euro și vinde fructe și legume angro în întreaga lume, de aici aprovizionându-se atât rețele comerciale internaționale, cât și restaurante sau hoteluri de lux din Europa, China și Japonia.

Potrivit reprezentanților consorțiului, este important ca toate produsele să fie certificate, fiind importantă și perioada în care acestea sunt livrate, deoarece prețurile variază în funcție de oferta disponibilă pe piață.

Conform înțelegerilor cu partenerii italieni, CCI a Republicii Moldova va colecta oferte comerciale de la companiile membre, pentru a le transmite distribuitorilor italieni, dar și a le plasa în Bursa de mărfuri online, gestionată de Camera de Comerț, Industrie, Manufacturi și Agricultură a Italiei. Bursa are un rulaj lunar de peste 50 de milioane de euro și acceptă oferte comerciale plasate direct sau prin intermediul unor agenți comerciali.

„Asocierea producătorilor este un trend foarte actual și în Moldova, iar Camera de Comerț și Industrie a dorit să ofere operatorilor economici posibilitatea de a se inspira din modelul italian. Intenționăm să promovăm acest model și în Moldova, pentru că prin asociere, producătorii își măresc volumele de marfă și, respectiv, crește capacitatea de negociere cu rețelele comerciale internaționale”, a declarat președintele CCI, Valeriu Lazăr.

Totodată, oamenii de afaceri din Moldova au avut ocazia de a studia modul de constituire și funcționare a cooperativelor de producție, formă de organizare juridică foarte răspândită în Italia.
Postat de: Lucia Ciobanu
Comentarii:

Carmelia Albu - Ombudsmanul Companiei „Teleradio-Moldova”, în serviciul consumatorului

Serviciul Ombudsmanului servește pentru public drept o sursă independentă de informare, explicații, analiză privind programele Radiodifuzorului Public și aderența la standardele și practicile europene de elaborare a programelor.  

Ombudsmanul este un mediator care, în caz de necesitate, va purta negocieri între telespectator/radioascultător sau un anumit grup de persoane şi Companie. Ombudsmanul  răspunde la întrebările telespectatorilor şi radioascultătorilor, primește și analizează eventuale plângeri din partea consumatorului de programe.
  
Primul Serviciu al Ombudsmanului a apărut în Suedia, în 1809. Acesta a fost instituit pe lângă Parlament, din inițiativa Guvernului, și avea misiunea de a proteja drepturile cetăţenilor, monitorizând acțiunile Executivului. Uterior, în 1988, un serviciu asemănător a fost instituit în mass-media din Franţa. Aceasta a fost o adevărată „explozie”,  generând apariția serviciilor similare și în alte țări din lume.
©2011 IPNA "Teleradio-Moldova"
Departamentul Multimedia al IPNA „Teleradio-Moldova” a fost creat cu suportul
Programului Comun al Consiliului Europei şi Uniunii Europene
„Susţinerea Democraţiei în Moldova”
DQTeam