Loading
ro ru en




Moldovenii în lume
Loading
02 Aprilie 2015 | 12:45
În perioada sărbătorilor pascale vor fi luate un şir de măsuri la frontieră pentru fluidizarea traficului
Înaintea sărbătorilor de Paşti, Poliţia de Frontieră şi Serviciul Vamal vor întreprinde o serie de măsuri pentru a evita formarea rândurilor în punctele de trecere, precum şi pentru a reduce timpii de aşteptare la controlul de frontieră. Astfel, de astăzi, 2 aprilie, şi până la sfârşitul lunii, autorităţile de frontieră vor activa în regim intensiv.
Fluxul persoanelor și mijloacelor de transport în punctele de trecere va fi monitorizat 24 de ore, iar în cazul în care se vor înregistra creşteri semnificative a numărului de călători, ofiţerii avizați în controlul actelor se vor deplasa în acele puncte de trecere pentru a acorda ajutor colegilor și a face faţă situațiilor create. La fel, va fi pusă în aplicare tehnica specială portativă de citire a documentelor de călătorie, mijloacele speciale de control vamal și se va mări numărul echipelor mobile antrenate la supravegherea frontierei de stat și a traseelor naţionale.

Totodată, în perioada sărbătorilor pascale vor fi deschise puncte de trecere locale, amplasate pe sectorul moldo-ucrainean, pentru a facilita trecerea frontierei de către cetățenii Republicii Moldova și Ucrainei care locuiesc permanent în raioanele administrative de frontieră în baza pașapoartelor interne (buletin de identitate) sau în baza pașapoartelor pentru ieșire peste hotare și trecerea frontierei cu mijloace de transport care aparțin acestora a căror capacitate de încărcare nu depășește 3,5 tone.

În situaţiile în care apar întrebări cu privire la traversarea frontierei de stat participanții la traficul transfrontalier pot suna la numărul de telefon 022.259.717 (Linia Verde).
Postat de: Lucia Ciobanu
Comentarii:

Carmelia Albu - Ombudsmanul Companiei „Teleradio-Moldova”, în serviciul consumatorului

Serviciul Ombudsmanului servește pentru public drept o sursă independentă de informare, explicații, analiză privind programele Radiodifuzorului Public și aderența la standardele și practicile europene de elaborare a programelor.  

Ombudsmanul este un mediator care, în caz de necesitate, va purta negocieri între telespectator/radioascultător sau un anumit grup de persoane şi Companie. Ombudsmanul  răspunde la întrebările telespectatorilor şi radioascultătorilor, primește și analizează eventuale plângeri din partea consumatorului de programe.
  
Primul Serviciu al Ombudsmanului a apărut în Suedia, în 1809. Acesta a fost instituit pe lângă Parlament, din inițiativa Guvernului, și avea misiunea de a proteja drepturile cetăţenilor, monitorizând acțiunile Executivului. Uterior, în 1988, un serviciu asemănător a fost instituit în mass-media din Franţa. Aceasta a fost o adevărată „explozie”,  generând apariția serviciilor similare și în alte țări din lume.
©2011 IPNA "Teleradio-Moldova"
Departamentul Multimedia al IPNA „Teleradio-Moldova” a fost creat cu suportul
Programului Comun al Consiliului Europei şi Uniunii Europene
„Susţinerea Democraţiei în Moldova”
DQTeam