Loading
ro ru en




Moldovenii în lume
Loading
09 Iunie 2014 | 15:02
Lecţii de business pentru migranţii reveniţi acasă
Migranţii moldoveni care au revenit acasă şi doresc să îşi deschidă o afacere sunt invitaţi să participe la Cluburile Economice Consultative lansate de Nexus Moldova. În cadrul seminarelor, foştii migranţi vor putea afla mai multe informaţii despre modalitatea de deschidere a unei afaceri.
Cluburile Economice Consultative care au fost lansate în raioanele Cahul, Edineț și Ungheni prezintă un forum neformal al oamenilor de afaceri și liderilor din comunitate care vor oferi recomandări practice antreprenorilor actuali și potențiali, vor face schimb de experiență, dezvoltând noi idei de proiecte social-economice, încurajând migranții și membrii diasporei să realizeze oportunitățile de investiții locale relevante.

Potrivit organizatorilor, echipa Nexus  își propune ca migranții care dețin un potențial de a lansa o afacere, să obțină sprijinul Cluburilor Economice Consultative. În prezent, fiecare club numără în jur de 15 membri.

„Membrii Cluburilor Economice Consultative sunt persoane cu experiență, care cunosc mai bine decât oricine specificul mediului economic local, de aceea pot oferi consiliere calitativă. În plus, prin intermediul acestor cluburi pot fi atrași și investitori din străinătate. Totul depinde de spiritul de echipă, de comunitate, de dorința oamenilor de a vizualiza împreună și de a-și uni eforturile în transpunerea viselor în realitate” se menționează pe site-ul nexusnet.md.

„Nexus Moldova” este un proiect implementat de un consorţiu al International Agency for Source Country Information - IASCI, fiind finanţat de Uniunea Europeană şi cofinanţat de Agenţia Elveţiană pentru Dezvoltare şi Cooperare. Scopul este de a consolida legătura între migraţiune şi dezvoltare prin testarea platformei de servicii integrate pentru migranţii moldoveni şi comunităţile acestora.
Postat de: Lucia Ciobanu
Cuvinte cheie:
Comentarii:

Carmelia Albu - Ombudsmanul Companiei „Teleradio-Moldova”, în serviciul consumatorului

Serviciul Ombudsmanului servește pentru public drept o sursă independentă de informare, explicații, analiză privind programele Radiodifuzorului Public și aderența la standardele și practicile europene de elaborare a programelor.  

Ombudsmanul este un mediator care, în caz de necesitate, va purta negocieri între telespectator/radioascultător sau un anumit grup de persoane şi Companie. Ombudsmanul  răspunde la întrebările telespectatorilor şi radioascultătorilor, primește și analizează eventuale plângeri din partea consumatorului de programe.
  
Primul Serviciu al Ombudsmanului a apărut în Suedia, în 1809. Acesta a fost instituit pe lângă Parlament, din inițiativa Guvernului, și avea misiunea de a proteja drepturile cetăţenilor, monitorizând acțiunile Executivului. Uterior, în 1988, un serviciu asemănător a fost instituit în mass-media din Franţa. Aceasta a fost o adevărată „explozie”,  generând apariția serviciilor similare și în alte țări din lume.
©2011 IPNA "Teleradio-Moldova"
Departamentul Multimedia al IPNA „Teleradio-Moldova” a fost creat cu suportul
Programului Comun al Consiliului Europei şi Uniunii Europene
„Susţinerea Democraţiei în Moldova”
DQTeam