Loading
ro ru en




Moldovenii în lume
Loading
28 August 2015 | 17:01
Moldovenii care muncesc în străinătate trimit tot mai puţini bani acasă
Transferurile băneşti din străinătate în favoarea persoanelor fizice prin intermediul băncilor a scăzut în şapte luni a acestui an cu 30 la sută faţă de perioada similară a anului precedent, până la 662.12 milioane de dolari SUA, anunţă Banca Naţională a Moldovei (BNM). Este cel mai jos nivel din ultimii cinci ani şi o cifră comparabilă cu cea înregistrată în anul de criză 2009, informează Moldpres.
Moldovenii care muncesc în străinătate trimit acasă tot mai puțini bani. Decalajul faţă de anul precedent a crescut sensibil în luna iulie, când au fost transferate cu 37 la sută mai puţine mijloace băneşti decât în perioada similară a anului precedent. Datele BNM relevă că în luna mai, intrările de bani pe canalul transferurilor prin sistemul bancar moldovenesc au scăzut cu 36 la sută faţă de aceeași perioadă a anului precedent, iar în iunie cu 30 la sută.

Scăderea transferurilor a fost cauzată, în cea mai mare parte, de reducerea cursului de schimb al leului față de dolarul SUA cu 15.6 puncte procentuale, în timp ce diminuarea transferurilor recalculate la cursul din anul precedent a avut o contribuţie de 14.4 puncte procentuale la scăderea totală, notează BNM.

Transferurile de mijloace băneşti din străinătate efectuate în favoarea persoanelor fizice (rezidente şi nerezidente) reprezintă sumele de bani remise în ţară prin intermediul sistemului bancar naţional, inclusiv prin sistemele de transfer internaţional de bani.
Comentarii:

Carmelia Albu - Ombudsmanul Companiei „Teleradio-Moldova”, în serviciul consumatorului

Serviciul Ombudsmanului servește pentru public drept o sursă independentă de informare, explicații, analiză privind programele Radiodifuzorului Public și aderența la standardele și practicile europene de elaborare a programelor.  

Ombudsmanul este un mediator care, în caz de necesitate, va purta negocieri între telespectator/radioascultător sau un anumit grup de persoane şi Companie. Ombudsmanul  răspunde la întrebările telespectatorilor şi radioascultătorilor, primește și analizează eventuale plângeri din partea consumatorului de programe.
  
Primul Serviciu al Ombudsmanului a apărut în Suedia, în 1809. Acesta a fost instituit pe lângă Parlament, din inițiativa Guvernului, și avea misiunea de a proteja drepturile cetăţenilor, monitorizând acțiunile Executivului. Uterior, în 1988, un serviciu asemănător a fost instituit în mass-media din Franţa. Aceasta a fost o adevărată „explozie”,  generând apariția serviciilor similare și în alte țări din lume.
©2011 IPNA "Teleradio-Moldova"
Departamentul Multimedia al IPNA „Teleradio-Moldova” a fost creat cu suportul
Programului Comun al Consiliului Europei şi Uniunii Europene
„Susţinerea Democraţiei în Moldova”
DQTeam