Loading
ro ru en




Moldovenii în lume
Loading
21 Iulie 2014 | 13:11
Moldovenii din Italia vor putea obţine consultanţă în materie de pensii şi alte prestaţii sociale
Ambasadorul Republicii Moldova la Roma, Stela Stîngaci, a participat la reuniunea Patronatelor italiene ACLI (Asociaţiile Creştine ale Lucrătorilor Italieni) şi a Casei Naţionale de Asigurări Sociale a Republicii Moldova (CNAS), care s-a desfăşurat în oraşele italiene Treviso şi Padova. Delegaţia de la Chişinău a fost condusă de Preşedintele CNAS, Maria Bortă.
Potrivit Ambasadei Moldovei în Italia, obiectivul evenimentului a fost de a defini un Protocol de acord care va permite moldovenilor din Italia să obțină informații, consultanță, asistență și tutelă în materie de pensii și alte prestații sociale în cele peste 500 sedii ACLI din Italia și din Moldova.

În cadrul vizitei la Treviso, ambasadorul moldovean a avut întrevederi cu prefectul M.A.Marosu, precum și cu primarul oraşului G.Manildo, cu care a discutat despre comunitatea moldovenilor din regiune, organizarea unei secții de vot la alegerile parlamentare din noiembrie, oportunitățile oferite de asocierea Moldovei la UE pentru realizarea unor proiecte comune în domeniul agroalimentar, al mediului, energiei renovabile.

De asemenea, ambasadorul a avut o întrevedere cu viceprimarul oraşului Padova și Asesorul pentru politici de tineret E.Mosco, de la care a primit asigurări de sprijin pentru buna integrare a comunității moldovenilor în societatea din peninsulă, inclusiv pentru organizarea în toamnă a unui turneu de fotbal între tinerii moldoveni din Italia.
Postat de: Lucia Ciobanu
Cuvinte cheie:
Comentarii:

Carmelia Albu - Ombudsmanul Companiei „Teleradio-Moldova”, în serviciul consumatorului

Serviciul Ombudsmanului servește pentru public drept o sursă independentă de informare, explicații, analiză privind programele Radiodifuzorului Public și aderența la standardele și practicile europene de elaborare a programelor.  

Ombudsmanul este un mediator care, în caz de necesitate, va purta negocieri între telespectator/radioascultător sau un anumit grup de persoane şi Companie. Ombudsmanul  răspunde la întrebările telespectatorilor şi radioascultătorilor, primește și analizează eventuale plângeri din partea consumatorului de programe.
  
Primul Serviciu al Ombudsmanului a apărut în Suedia, în 1809. Acesta a fost instituit pe lângă Parlament, din inițiativa Guvernului, și avea misiunea de a proteja drepturile cetăţenilor, monitorizând acțiunile Executivului. Uterior, în 1988, un serviciu asemănător a fost instituit în mass-media din Franţa. Aceasta a fost o adevărată „explozie”,  generând apariția serviciilor similare și în alte țări din lume.
©2011 IPNA "Teleradio-Moldova"
Departamentul Multimedia al IPNA „Teleradio-Moldova” a fost creat cu suportul
Programului Comun al Consiliului Europei şi Uniunii Europene
„Susţinerea Democraţiei în Moldova”
DQTeam