Loading
ro ru en




Moldovenii în lume
Loading
15 Septembrie 2014 | 11:20
Moldovenii din Norvegia: Chiar dacă suntem departe de casă, nu suntem indiferenţi faţă de viitorul ţării
Situaţia din ţară, contextul regional şi paşii pe care trebuie să-i întreprindă în continuare Republica Moldova pentru modernizarea ţării şi crearea condiţiilor acasă, au fost câteva dintre subiectele puse în discuţie de diaspora moldovenilor din Norvegia cu preşedintele Parlamentului, Igor Corman.
În cadrul întâlnirii ce a avut loc la Oslo, conaţionalii noștri stabiliţi în Norvegia s-au interesat despre măsurile întreprinse de autorități pentru a sprijini producătorii autohtoni ca urmare a restricţiilor impuse de Federaţia Rusă.

Reprezentanţii diasporei au mai pus în discuţie aspecte legate de votarea peste hotarele țării la alegerile parlamentare din noiembrie, simplificarea procedurii de eliberare a actelor de identitate pentru cetățenii moldoveni. Alte teme abordate în cadrul discuțiilor au ținut de sistemul de protecție socială și de sănătate, consolidarea sistemului financiar-bancar din Republica Moldova, soluționarea conflictului transnistrean și reintegrarea țării.



Igor Corman i-a îndemnat pe conaționalii noștri să nu uite de unde au plecat și să păstreze legăturile cu țara. „Lucrurile se schimbă acasă. Chiar dacă nu este ușor, trebuie să menținem entuziasmul, să asigurăm o guvernare sănătoasă și să contribuim fiecare la dezvoltarea țării noastre”, a fost îndemnul lui Igor Corman către conaționalii noștri din Norvegia.  

Comunitatea moldovenilor din Norvegia numără oficial 500 de membri, neoficial cifra este de aproximativ 1000 de persoane.
Postat de: Lucia Ciobanu
Comentarii:

Carmelia Albu - Ombudsmanul Companiei „Teleradio-Moldova”, în serviciul consumatorului

Serviciul Ombudsmanului servește pentru public drept o sursă independentă de informare, explicații, analiză privind programele Radiodifuzorului Public și aderența la standardele și practicile europene de elaborare a programelor.  

Ombudsmanul este un mediator care, în caz de necesitate, va purta negocieri între telespectator/radioascultător sau un anumit grup de persoane şi Companie. Ombudsmanul  răspunde la întrebările telespectatorilor şi radioascultătorilor, primește și analizează eventuale plângeri din partea consumatorului de programe.
  
Primul Serviciu al Ombudsmanului a apărut în Suedia, în 1809. Acesta a fost instituit pe lângă Parlament, din inițiativa Guvernului, și avea misiunea de a proteja drepturile cetăţenilor, monitorizând acțiunile Executivului. Uterior, în 1988, un serviciu asemănător a fost instituit în mass-media din Franţa. Aceasta a fost o adevărată „explozie”,  generând apariția serviciilor similare și în alte țări din lume.
©2011 IPNA "Teleradio-Moldova"
Departamentul Multimedia al IPNA „Teleradio-Moldova” a fost creat cu suportul
Programului Comun al Consiliului Europei şi Uniunii Europene
„Susţinerea Democraţiei în Moldova”
DQTeam