Loading
ro ru en




Moldovenii în lume
Loading
09 Ianuarie 2014 | 11:34
Oficiali moldoveni au ţinut prelegeri de diplomaţie virtuală
Reprezentanţi din cadrul ambasadei Republicii Moldova în Regatul Ţărilor de Jos, timp de câteva luni, au ţinut un şir de prelegeri în cadrul Institutului Olandez al Relaţiilor Internaţionale „Clingendael” la subiectul „Diplomaţia virtuală”.
Potrivit Ministerului Afacerilor Externe și Integrării Europene al Republicii Moldova, scopul organizării acestor activități didactice a fost de a familiariza diplomații din alte state cu modul de utilizare a tehnologiilor informaționale în activitatea diplomatică, inclusiv de a promova progresele înregistrate în acest domeniul de către serviciul diplomatic moldovenesc.

Prelegerile au fost organizate pentru tineri din cadrul Ministerelor Afacerilor Externe ale Regatului Țărilor de Jos, Sudanului de Sud, Marocului, Tunisiei, Libiei și Iordaniei. În cadrul discuțiilor au fost abordate subiecte cum ar fi elementele care au dus la apariția diplomației virtuale, utilizarea rețelelor de socializare în activitatea diplomatică, prestarea serviciilor consulare în mod electronic, semnarea digitală a tratatelor internaționale etc.

Institutul Olandez al Relațiilor Internaționale „Clingendael” a fost fondat în 1983 și este o academie diplomatică olandeză, una dintre cele mai prestigioase în domeniul relațiilor internaționale. Institutul acordă servicii de analiză și consultanță sectorului public și privat privind evenimentele globale în domeniile diplomației economice, securității internaționale și managementului conflictelor.
 
Comentarii:

Carmelia Albu - Ombudsmanul Companiei „Teleradio-Moldova”, în serviciul consumatorului

Serviciul Ombudsmanului servește pentru public drept o sursă independentă de informare, explicații, analiză privind programele Radiodifuzorului Public și aderența la standardele și practicile europene de elaborare a programelor.  

Ombudsmanul este un mediator care, în caz de necesitate, va purta negocieri între telespectator/radioascultător sau un anumit grup de persoane şi Companie. Ombudsmanul  răspunde la întrebările telespectatorilor şi radioascultătorilor, primește și analizează eventuale plângeri din partea consumatorului de programe.
  
Primul Serviciu al Ombudsmanului a apărut în Suedia, în 1809. Acesta a fost instituit pe lângă Parlament, din inițiativa Guvernului, și avea misiunea de a proteja drepturile cetăţenilor, monitorizând acțiunile Executivului. Uterior, în 1988, un serviciu asemănător a fost instituit în mass-media din Franţa. Aceasta a fost o adevărată „explozie”,  generând apariția serviciilor similare și în alte țări din lume.
©2011 IPNA "Teleradio-Moldova"
Departamentul Multimedia al IPNA „Teleradio-Moldova” a fost creat cu suportul
Programului Comun al Consiliului Europei şi Uniunii Europene
„Susţinerea Democraţiei în Moldova”
DQTeam