Loading
ro ru en




Moldovenii în lume
Loading
14 Mai 2014 | 12:26
Organizaţii de caritate din Marea Britanie solicită simplificarea traversării frontierei cu ajutor umanitar
În cadrul primului Forum Moldo-Britanic de caritate desfăşurat la Londra, la 12 mai, au fost create legături de colaborare cu organizaţiile de caritate engleze. În cadrul acestuia s-a decis dezvoltarea unei platformă de comunicare on-line şi obţinerea unui acord guvernamental pentru a facilita trecerea frontierei Republicii Moldova cu ajutor umanitar.
Potrivit organizatorilor, Forumul Moldo-Britanic pentru caritate s-a desfășurat în format de discuții și lucru în grup între 18 organizații engleze de caritate. Participanții au discutat soluții la problemele pe care le întâmpină în Moldova. De asemenea, s-a discutat crearea un Consorțiu pentru adunarea de fonduri la care reprezentanții companiilor să se întrunească anual.

„Efortul englezilor în Moldova, prin intermediul organizațiilor sale de caritate, este unul absolut fenomenal. Sunt proiecte pentru susținerea celor mai vulnerabili, fie de la țară, fie din orfelinate, din spitale. Diversitatea proiectelor este cu adevărat uimitoare”,  a menționat Tamara Șchiopu, membru-fondator al asociației „Vatra”.

Richard  Norton de la organizația „Child Aid” este de părere că doar colaborând am putea atinge rezultatele așteptate. ”Vocea noastră va fi mai puternică, dacă vom aduna mijloacele necesare împreună”, a declarat el.

Forumul a fost organizat de către Asociația Moldo-Britanică pentru Cultură și Dezvoltare „Vatra”, în colaborare cu organizațiile de caritate „Child Aid” și ”MAD AID UK”, inițiativa fiind susținută de Biroul pentru Relații cu Diaspora și câteva companii din Londra.
 
Postat de: Lucia Ciobanu
Comentarii:

Carmelia Albu - Ombudsmanul Companiei „Teleradio-Moldova”, în serviciul consumatorului

Serviciul Ombudsmanului servește pentru public drept o sursă independentă de informare, explicații, analiză privind programele Radiodifuzorului Public și aderența la standardele și practicile europene de elaborare a programelor.  

Ombudsmanul este un mediator care, în caz de necesitate, va purta negocieri între telespectator/radioascultător sau un anumit grup de persoane şi Companie. Ombudsmanul  răspunde la întrebările telespectatorilor şi radioascultătorilor, primește și analizează eventuale plângeri din partea consumatorului de programe.
  
Primul Serviciu al Ombudsmanului a apărut în Suedia, în 1809. Acesta a fost instituit pe lângă Parlament, din inițiativa Guvernului, și avea misiunea de a proteja drepturile cetăţenilor, monitorizând acțiunile Executivului. Uterior, în 1988, un serviciu asemănător a fost instituit în mass-media din Franţa. Aceasta a fost o adevărată „explozie”,  generând apariția serviciilor similare și în alte țări din lume.
©2011 IPNA "Teleradio-Moldova"
Departamentul Multimedia al IPNA „Teleradio-Moldova” a fost creat cu suportul
Programului Comun al Consiliului Europei şi Uniunii Europene
„Susţinerea Democraţiei în Moldova”
DQTeam