Loading
ro ru en




Moldovenii în lume
Loading
08 August 2018 | 15:32
Paşaportul turistului, oferit cetăţenilor din diasporă
Moldovenii din diasporă, care vor reveni acasă, în luna august, vor avea parte de surprize. La punctul de trecere a frontierei ei vor primi o broşură de cupoane de reducere în formă de paşaport al turistului, valabil în perioada august - octombrie 2018.
Potrivit unui comunicat al Biroului relații cu diaspora (BRD), evenimentul face parte din campania națională „Fii Oaspetele Nostru”. Cetățenii din diasporă sunt invitați să fie turiști la ei acasă și cunoscând tezaurul turistic să devină ambasadori ai turismului invitând și alți oaspeți și turiști.

Pentru a facilita decizia de călătorie prin Moldova, pe portalul 360.moldova.travel sunt disponibile 12 tururi virtuale ale vinăriilor, pensiunilor turistice și a altor obiective turistice. Iar pentru a promova destinațiile turistice, diaspora este îndemnată să posteze pe rețelele de socializare fotografii și video-uri cu impresii din călătorii, indicând locațiile și utilizând hashtagurile #visitmoldova #beourguest #fiioaspetelenostru.

Scopul distribuției acestui pașaport este de a mobiliza membrii diasporei pentru descoperirea și promovarea potențialului turistic al Republicii Moldova conform Strategiei de dezvoltare a turismului 2020 și Strategiei naționale „Diaspora 2025”.

Persoanele din diaspora Republicii Moldova revenite în țară, în vacanță, prin intermediul pașaportului turistului vor putea beneficia de reduceri la produsele și serviciile prestate de agenții economici din industria viti-vinicolă și a turismului din Republica Moldova pe durata august - octombrie 2018.
 
Distribuția pașapoartelor turistice este organizată de către Proiectul de Competitivitate din Moldova, finanțat de USAID și Guvernul Suediei, în parteneriat cu BRD.
Postat de: Iulia Dubceac
Comentarii:

Carmelia Albu - Ombudsmanul Companiei „Teleradio-Moldova”, în serviciul consumatorului

Serviciul Ombudsmanului servește pentru public drept o sursă independentă de informare, explicații, analiză privind programele Radiodifuzorului Public și aderența la standardele și practicile europene de elaborare a programelor.  

Ombudsmanul este un mediator care, în caz de necesitate, va purta negocieri între telespectator/radioascultător sau un anumit grup de persoane şi Companie. Ombudsmanul  răspunde la întrebările telespectatorilor şi radioascultătorilor, primește și analizează eventuale plângeri din partea consumatorului de programe.
  
Primul Serviciu al Ombudsmanului a apărut în Suedia, în 1809. Acesta a fost instituit pe lângă Parlament, din inițiativa Guvernului, și avea misiunea de a proteja drepturile cetăţenilor, monitorizând acțiunile Executivului. Uterior, în 1988, un serviciu asemănător a fost instituit în mass-media din Franţa. Aceasta a fost o adevărată „explozie”,  generând apariția serviciilor similare și în alte țări din lume.
©2011 IPNA "Teleradio-Moldova"
Departamentul Multimedia al IPNA „Teleradio-Moldova” a fost creat cu suportul
Programului Comun al Consiliului Europei şi Uniunii Europene
„Susţinerea Democraţiei în Moldova”
DQTeam