Loading
ro ru en




Moldovenii în lume
Loading
13 Ianuarie 2014 | 16:39
Problemele comunităţii basarabenilor, discutate cu ambasadorul Moldovei în Franţa
Subiecte ce ţin de situaţia comunităţii basarabenilor din Franţa, şi problemele cu care se confruntă conaţionalii noştri din Hexagon au fost discutate pe larg în cadrul unei discuţii a unui reprezentant al diasporei din Franţa cu ambasadorul Republicii Moldova în această ţară, Oleg Serebrian.
În cadrul discuției, Dorin Dușciac, președintele Asociației doctorilor și doctoranzilor basarabeni din Franța, vicepreședintele Partidului Liberal Reformator, a amintit despre situația alegerilor parlamentare anticipate din 28 noiembrie 2010, atunci când numărul de buletine de vot disponibile la Biroul Electoral din Paris au fost insuficient, iar sute de persoane au votat pe foi albe A4, care în final au fost considerate nevalabile.

În acest sens ambasada Republicii Moldova în Republică Franceză va întreprinde o serie de măsuri pentru ca la scrutinul viitoarelor alegeri parlamentare la Paris și în regiunea pariziană să fie deschise cel puțin trei secții de vot.

În cadrul discuției, Dorin Dușciac, președintele Asociației doctorilor și doctoranzilor basarabeni din Franța, a abordat recenta majorare a tarifelor la apelurile telefonice către Republica Moldova, care a fost introdusă de către compania franceză SFR. Aceste majorări se datorează unei modificări a grilei tarifare a operatorului din Moldova, Moldtelecom.

Invitatul și-a exprimat speranța că misiunea diplomatică de la Paris va contribui la revenirea operatorului SFR la situația anterioară de gratuitate a apelurilor telefonice către Republica Moldova.

Anterior reprezentanții ai 14 asociații ale moldovenilor din Franța au înaintat în acest sens un demers către Moldtelecom, dar situaţia a rămas neschimbată.
Postat de: Lucia Ciobanu
Comentarii:

Carmelia Albu - Ombudsmanul Companiei „Teleradio-Moldova”, în serviciul consumatorului

Serviciul Ombudsmanului servește pentru public drept o sursă independentă de informare, explicații, analiză privind programele Radiodifuzorului Public și aderența la standardele și practicile europene de elaborare a programelor.  

Ombudsmanul este un mediator care, în caz de necesitate, va purta negocieri între telespectator/radioascultător sau un anumit grup de persoane şi Companie. Ombudsmanul  răspunde la întrebările telespectatorilor şi radioascultătorilor, primește și analizează eventuale plângeri din partea consumatorului de programe.
  
Primul Serviciu al Ombudsmanului a apărut în Suedia, în 1809. Acesta a fost instituit pe lângă Parlament, din inițiativa Guvernului, și avea misiunea de a proteja drepturile cetăţenilor, monitorizând acțiunile Executivului. Uterior, în 1988, un serviciu asemănător a fost instituit în mass-media din Franţa. Aceasta a fost o adevărată „explozie”,  generând apariția serviciilor similare și în alte țări din lume.
©2011 IPNA "Teleradio-Moldova"
Departamentul Multimedia al IPNA „Teleradio-Moldova” a fost creat cu suportul
Programului Comun al Consiliului Europei şi Uniunii Europene
„Susţinerea Democraţiei în Moldova”
DQTeam