Loading
ro ru en




Moldovenii în lume
Loading
25 Iunie 2014 | 09:48
Producători autohtoni de îmbrăcăminte şi încălţăminte îşi vor promova mărfurile în UE
Agenţi economici de pe ambele maluri ale Nistrului, care îşi desfăşoară activitatea în industria uşoară, vor avea posibilitatea să îşi promoveze mărfurile la două din cele mai mari expoziţii internaţionale specializate, ”ZoomByFatex” şi ”BTS”, ce vor avea loc în septembrie curent, în Franţa şi, respectiv, Polonia.
În context, marţi, 24 iunie Camera de Comerț și Industrie a organizat un seminar practic pentru cele 20 de companii participante, cu scopul de a-i ajuta pe întreprinzători să-și prezinte ofertele cât mai eficient și să își găsească parteneri de afaceri.

În deschiderea seminarului, președintele CCI, Gheorghe Cucu, a accentuat necesitatea companiilor autohtone de a se promova pe noi piețe de desfacere, a prelua noi practici și tehnologii. ”Pentru ca mărfurile pe care pe produceți să fie apreciate de către consumatorii de peste hotare, este necesar să fiți bine pregătiți, să veniți cu oferte competitive, pe care să le expuneți corespunzător. Succesul afacerii depinde de fiecare dintre voi”, a spus Gheorghe Cucu.

Prezentă la eveniment, Natalia Djandjgava, coordonator de proiect, a declarat că, Programul UE-PNUD ”Susţinerea măsurilor de promovare a încrederii” îşi propune să sporească gradul de încredere între oamenii de pe ambele maluri ale Nistrului, pentru ca ei să colaboreze şi împreună să-şi ridice nivelul de trai. În acest sens, Uniunea Europeană şi PNUD sprijină financiar şi tehnic activităţile comune în cinci domenii-cheie: dezvoltarea afacerilor, a societăţii civile, renovarea infrastructurii sociale, ocrotirea sănătăţii şi protecţia mediului ambiant.

Expoziţia internaţională de încălţăminte şi articole din piele ”BTS” se va desfăşura în perioada 02-04 septembrie 2014, în oraşul Poznan, Polonia, iar Expoziţia internaţională specializată în industria ușoară ”ZoomByFatex” va avea loc în perioada 16-18 septembrie 2014, în Paris, Franța. La fiecare dintre cele două evenimente își vor expune mărfurile, la un stand colectiv, câte zece întreprinderi din Republica Moldova, inclusiv din regiunea de est a țării.
Postat de: Lucia Ciobanu
Cuvinte cheie:
Comentarii:

Carmelia Albu - Ombudsmanul Companiei „Teleradio-Moldova”, în serviciul consumatorului

Serviciul Ombudsmanului servește pentru public drept o sursă independentă de informare, explicații, analiză privind programele Radiodifuzorului Public și aderența la standardele și practicile europene de elaborare a programelor.  

Ombudsmanul este un mediator care, în caz de necesitate, va purta negocieri între telespectator/radioascultător sau un anumit grup de persoane şi Companie. Ombudsmanul  răspunde la întrebările telespectatorilor şi radioascultătorilor, primește și analizează eventuale plângeri din partea consumatorului de programe.
  
Primul Serviciu al Ombudsmanului a apărut în Suedia, în 1809. Acesta a fost instituit pe lângă Parlament, din inițiativa Guvernului, și avea misiunea de a proteja drepturile cetăţenilor, monitorizând acțiunile Executivului. Uterior, în 1988, un serviciu asemănător a fost instituit în mass-media din Franţa. Aceasta a fost o adevărată „explozie”,  generând apariția serviciilor similare și în alte țări din lume.
©2011 IPNA "Teleradio-Moldova"
Departamentul Multimedia al IPNA „Teleradio-Moldova” a fost creat cu suportul
Programului Comun al Consiliului Europei şi Uniunii Europene
„Susţinerea Democraţiei în Moldova”
DQTeam