Loading
ro ru en




Moldovenii în lume
Loading
18 Iunie 2014 | 12:41
Raport: Elevii români din Italia prezintă rezultate excelente la învăţătură
Băncile şcolilor din Italia sunt din ce în ce mai pline de elevi români cu rezultate excelente la învăţătură, devansându-i pe colegii lor italieni, arată un raport întocmit anul trecut de Ministerul Educaţiei din Italia, scrie Actualitatea Magazin.
Potrivit raportului, în anul școlar 2012-2013, în școlile italiene au fost înscriși nu mai puțin de 148.602 de elevi români, născuți în Italia, cu un randament școlar dovedit net superior elevilor italieni de aceeași vârstă.

„În prezent, putem vorbi despre un boom de elevi români în școlile noastre, adică în jur de 600 mii de înscriși români reprezentând 8,8% din totalul elevilor, în creștere cu două puncte procentuale față de anul 2011-2012. Dintre aceștia, 72% obțin rezultate mai bune decât colegii lor italieni”, au precizat reprezentanții Ministerului Educației pentru actualitatea.it.

Cei mai mulți elevi români învață în școlile din nordul și centrul Italiei, unde alături de colegii lor de origine marocană, albaneză sau chineză reprezintă 47,2% din totalul de elevi. Majoritatea sunt din ciclul primar (clasele I-IV) și doar 20% urmează nivelul de gimnaziu.

În regiunile din sudul Peninsulei însă, prezența elevilor români este mai redusă, dar notele rămân mai mari decât ale odraslelor italienilor; în regiunea Campania de exemplu, șapte elevi din zece care obțin nota maximă la o materie sunt români, arată datele raportului.

Potrivit acelorași date, cinci elevi străini din 100 sunt înscriși la școală la vârsta de cinci ani, cu un an mai devreme decât prevede legea în Italia.
Tot cu un pas înaintea colegilor italieni sunt și tinerii români care susțin examenul de bacalaureat în Italia. 7,4% dintre aceștia obțin rezultate între 90 și 100 la examen, față de doar 4,6% dintre italieni.

Dacă doar 20,3% aleg să urmeze o facultate, majoritatea elevilor români din Italia preferă școlile profesionale și de meserii din motive financiare evidente. Tinerii sunt conștienți că o specializare tehnică le va aduce venituri imediate și în acest fel își vor ajuta părinții, se arată în informaţia postată de portalul românilor din Italia.
Postat de: Lucia Ciobanu
Cuvinte cheie:
Comentarii:

Carmelia Albu - Ombudsmanul Companiei „Teleradio-Moldova”, în serviciul consumatorului

Serviciul Ombudsmanului servește pentru public drept o sursă independentă de informare, explicații, analiză privind programele Radiodifuzorului Public și aderența la standardele și practicile europene de elaborare a programelor.  

Ombudsmanul este un mediator care, în caz de necesitate, va purta negocieri între telespectator/radioascultător sau un anumit grup de persoane şi Companie. Ombudsmanul  răspunde la întrebările telespectatorilor şi radioascultătorilor, primește și analizează eventuale plângeri din partea consumatorului de programe.
  
Primul Serviciu al Ombudsmanului a apărut în Suedia, în 1809. Acesta a fost instituit pe lângă Parlament, din inițiativa Guvernului, și avea misiunea de a proteja drepturile cetăţenilor, monitorizând acțiunile Executivului. Uterior, în 1988, un serviciu asemănător a fost instituit în mass-media din Franţa. Aceasta a fost o adevărată „explozie”,  generând apariția serviciilor similare și în alte țări din lume.
©2011 IPNA "Teleradio-Moldova"
Departamentul Multimedia al IPNA „Teleradio-Moldova” a fost creat cu suportul
Programului Comun al Consiliului Europei şi Uniunii Europene
„Susţinerea Democraţiei în Moldova”
DQTeam