Loading
ro ru en




Moldovenii în lume
Loading
26 Mai 2015 | 17:08
Reprezentanţi ai Moldovei participă la o întrunire a angajaţilor din serviciul de migraţie
Reprezentanţi ai serviciului de migraţie din zece ţări s-au întrunit, la Kiev, la conferinţa finală a proiectului „Iniţiativa de Calitate în Sistemele de Azil în Europa de Est şi Caucazul de Sud” pentru a discuta rezultatele obţinute şi planurile de colaborare pe viitor.
Printre realizările de bază a proiectului regional care a îmbunătățit sistemul de protecție a refugiaților în Moldova se remarcă:  instruire aprofundată pentru funcționarii de stat, care se ocupă de întrebările ce țin de oferirea azilului, crearea bazei de date în limba rusă și elaborarea mecanismului de control al calității deciziilor luate.

Scopul proiectului, cu o durată de doi ani și jumătate, finanțat de Uniunea Europeană și co-finanțat de Înaltul Comisariat al Națiunilor Unite pentru Refugiați, a fost de a îmbunătăți protecția solicitanților de azil și refugiaților în șase țări învecinate ale Uniunii Europene: Armenia, Azerbaidjan, Belarus, Georgia, Moldova și Ucraina.

Participanții proiectului au beneficiat în urma colaborării active cu patru state membre ale UE: Germania, Polonia, România și Suedia. Proiectul, bugetul căruia a constituit 2,5 milioane de euro, a fost îndreptat spre îmbunătățirea calității, echității și eficienței procedurii de luare a deciziilor privind oferirea statutului de refugiat în țările participante.  
 
Postat de: Lucia Ciobanu
Comentarii:

Carmelia Albu - Ombudsmanul Companiei „Teleradio-Moldova”, în serviciul consumatorului

Serviciul Ombudsmanului servește pentru public drept o sursă independentă de informare, explicații, analiză privind programele Radiodifuzorului Public și aderența la standardele și practicile europene de elaborare a programelor.  

Ombudsmanul este un mediator care, în caz de necesitate, va purta negocieri între telespectator/radioascultător sau un anumit grup de persoane şi Companie. Ombudsmanul  răspunde la întrebările telespectatorilor şi radioascultătorilor, primește și analizează eventuale plângeri din partea consumatorului de programe.
  
Primul Serviciu al Ombudsmanului a apărut în Suedia, în 1809. Acesta a fost instituit pe lângă Parlament, din inițiativa Guvernului, și avea misiunea de a proteja drepturile cetăţenilor, monitorizând acțiunile Executivului. Uterior, în 1988, un serviciu asemănător a fost instituit în mass-media din Franţa. Aceasta a fost o adevărată „explozie”,  generând apariția serviciilor similare și în alte țări din lume.
©2011 IPNA "Teleradio-Moldova"
Departamentul Multimedia al IPNA „Teleradio-Moldova” a fost creat cu suportul
Programului Comun al Consiliului Europei şi Uniunii Europene
„Susţinerea Democraţiei în Moldova”
DQTeam