Loading
ro ru en




Moldovenii în lume
Loading
20 Februarie 2018 | 20:45
Situaţiile excepţionale vor fi prevenite cu ajutorul diasporei
Diaspora ar putea avea posibilitatea de a se implica în dezvoltarea domeniului situaţii excepţionale/intervenţii operative şi contribui la dotarea serviciului cu utilaj special. Despre aceasta au discutat astăzi, 20 februarie, şefa Biroului relaţii cu diaspora (BRD), Olga Coptu, la întrevederea cu generalul–maior Mihail Harabagiu, şef al Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă (IGSU).
Pe durata discuțiilor, Mihail Harabagiu a specificat importanța creării unei comunicări eficiente cu reprezentanții diasporei pentru a participa la întărirea securității în localitățile rurale ale țării noastre. „Ne-am dori o colaborare fructuoasă cu diaspora Republicii Moldova pe segmentul securității antiincendiare, fiindcă este un domeniul mai specific”, a declarat șeful IGSU.

La rândul său, șefa BRD a propus realizarea campaniilor de informare în diasporă, în scopul cunoașterii și promovării activității IGSU. Totodată, Olga Coptu a remarcat că în perioada 17-18 august, atunci când vor fi organizate Zilele Diasporei, va fi un bun prilej de a dialoga cu diaspora moldovenească, direct, pe marginea acestui subiect.
 
Un alt subiect abordat a fost noul program ce urmează a fi lansat de BRD,, Diaspora Acasă Reușește „DAR 1+3”. Cu implicarea diasporei localitățile de baștină ar putea beneficia de resurse financiare suplimentare de la Guvern, APL, partenerii de dezvoltare pentru dotarea cu utilaje speciale a unităților locale a IGSU.
 
La finalul întrevederii s-a convenit asupra încheierii unui Acord de colaborare între BRD și IGSU, în baza căruia vor fi realizate mai multe acțiuni comune.  
Postat de: Rodica Mazur
Comentarii:

Carmelia Albu - Ombudsmanul Companiei „Teleradio-Moldova”, în serviciul consumatorului

Serviciul Ombudsmanului servește pentru public drept o sursă independentă de informare, explicații, analiză privind programele Radiodifuzorului Public și aderența la standardele și practicile europene de elaborare a programelor.  

Ombudsmanul este un mediator care, în caz de necesitate, va purta negocieri între telespectator/radioascultător sau un anumit grup de persoane şi Companie. Ombudsmanul  răspunde la întrebările telespectatorilor şi radioascultătorilor, primește și analizează eventuale plângeri din partea consumatorului de programe.
  
Primul Serviciu al Ombudsmanului a apărut în Suedia, în 1809. Acesta a fost instituit pe lângă Parlament, din inițiativa Guvernului, și avea misiunea de a proteja drepturile cetăţenilor, monitorizând acțiunile Executivului. Uterior, în 1988, un serviciu asemănător a fost instituit în mass-media din Franţa. Aceasta a fost o adevărată „explozie”,  generând apariția serviciilor similare și în alte țări din lume.
©2011 IPNA "Teleradio-Moldova"
Departamentul Multimedia al IPNA „Teleradio-Moldova” a fost creat cu suportul
Programului Comun al Consiliului Europei şi Uniunii Europene
„Susţinerea Democraţiei în Moldova”
DQTeam