Loading
ro ru en




Moldovenii în lume
Loading
19 August 2015 | 16:00
„Tinerii Moldovei” solicită autorităţilor de la Bucureşti facilitarea procesului de redobândire a cetăţeniei române
Mişcarea Civică „Tinerii Moldovei” a înaintat o scrisoare deschisă adresată Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie de la Bucureşti, prin intermediul căreia cere instituţiei să depună toate eforturile necesare, în vederea facilitării procesului de redobândire a cetăţeniei române pentru toţi basarabenii care îşi manifestă această dorinţă şi care au acest drept prin naştere.
Demersul „Tinerilor Moldovei” vine ca reacţie la recentul anunţ publicat pe site-ul Autorităţii, prin care se aduce public la cunoştinţă că, în contextul în care a crescut numărul de cereri pentru redobândirea cetăţeniei depuse în ultimele luni la Birourile teritoriale, numărul de angajaţi responsabili de preluarea dosarelor a rămas acelaşi şi, începând cu 14 august curent, Birourile teritoriale Iaşi, Suceava şi Galaţi pot înregistra un număr maxim de 50 de dosare zilnic/funcţionar.

Mişcarea Civică „Tinerii Moldovei” consideră că această modificare este inadmisibilă şi că va duce inevitabil la îngreunarea procesului de redobândire a cetăţeniei române, care şi aşa, pentru cei mai mulţi basarabeni, nu se încadrează în termenul legal de maxim cinci luni, se arată într-un comunicat de presă remis Epoch Times.

„Tinerii Moldovei” solicită Guvernului României să asigure resursele umane şi financiare necesare pentru a putea face faţă fluxului de cereri de redobândire a cetăţeniei din partea românilor basarabeni.
Comentarii:

Carmelia Albu - Ombudsmanul Companiei „Teleradio-Moldova”, în serviciul consumatorului

Serviciul Ombudsmanului servește pentru public drept o sursă independentă de informare, explicații, analiză privind programele Radiodifuzorului Public și aderența la standardele și practicile europene de elaborare a programelor.  

Ombudsmanul este un mediator care, în caz de necesitate, va purta negocieri între telespectator/radioascultător sau un anumit grup de persoane şi Companie. Ombudsmanul  răspunde la întrebările telespectatorilor şi radioascultătorilor, primește și analizează eventuale plângeri din partea consumatorului de programe.
  
Primul Serviciu al Ombudsmanului a apărut în Suedia, în 1809. Acesta a fost instituit pe lângă Parlament, din inițiativa Guvernului, și avea misiunea de a proteja drepturile cetăţenilor, monitorizând acțiunile Executivului. Uterior, în 1988, un serviciu asemănător a fost instituit în mass-media din Franţa. Aceasta a fost o adevărată „explozie”,  generând apariția serviciilor similare și în alte țări din lume.
©2011 IPNA "Teleradio-Moldova"
Departamentul Multimedia al IPNA „Teleradio-Moldova” a fost creat cu suportul
Programului Comun al Consiliului Europei şi Uniunii Europene
„Susţinerea Democraţiei în Moldova”
DQTeam