Loading
ro ru en




Moldovenii în lume
Loading
01 Ianuarie 2015 | 13:36
Trei instituţii intenţionează să lanseze o reţea de centre de instruire în domeniul IT
Camera de Comerţ şi Industrie, compania Starnet şi Institutul de dezvoltare a societăţii informaţionale al Academiei de Ştiinţe a Moldovei au convenit să lanseze iniţiativa creării unei reţele de centre de instruire în domeniul IT în zona rurală. Cele trei instituţii intenţionează să propună iniţiativa Ministerului Educaţiei, Ministerului Tehnologiilor Informaţionale şi Comunicaţiilor şi autorităţile publice locale.
Ion Coșuleanu, expert în cadrul Institutului de dezvoltare a societății informaționale, a relatat în cadrul unei ședințe la CCI că rețeaua, cu numele „Look@IT”, își propune să acopere decalajul între cunoștințele în domeniul informaticii, obținute în școală și cerințele pieței muncii. Inițial, vor fi deschise patru centre de instruire pilot, care vor dezvolta abilități în domeniul IT. Ulterior, rețeaua ar urma să fie extinsă la nivel național.

Potrivit Președintelui CCI, Valeriu Lazăr, sectorul TIC a depășit condiția de sector de suport pentru economie și reprezintă deja o industrie în sine. El a accentuat că, în paralel cu instruirea personalului, este necesară dezvoltarea companiilor în domeniu, care să angajeze tinerii specialiști la nivel local, astfel încât aceștia, după instruire, să nu plece peste hotarele țării.

Valeriu Lazăr a precizat că Republica Moldova este prima țară din Parteneriatul Estic care a aderat la programul Uniunii Europene COSME de susținere a IMM-urilor, iar parteneriatul „Look@IT” are toate șansele să obțină finanțare din acest program.
Postat de: Departamentul Multimedia
Comentarii:

Carmelia Albu - Ombudsmanul Companiei „Teleradio-Moldova”, în serviciul consumatorului

Serviciul Ombudsmanului servește pentru public drept o sursă independentă de informare, explicații, analiză privind programele Radiodifuzorului Public și aderența la standardele și practicile europene de elaborare a programelor.  

Ombudsmanul este un mediator care, în caz de necesitate, va purta negocieri între telespectator/radioascultător sau un anumit grup de persoane şi Companie. Ombudsmanul  răspunde la întrebările telespectatorilor şi radioascultătorilor, primește și analizează eventuale plângeri din partea consumatorului de programe.
  
Primul Serviciu al Ombudsmanului a apărut în Suedia, în 1809. Acesta a fost instituit pe lângă Parlament, din inițiativa Guvernului, și avea misiunea de a proteja drepturile cetăţenilor, monitorizând acțiunile Executivului. Uterior, în 1988, un serviciu asemănător a fost instituit în mass-media din Franţa. Aceasta a fost o adevărată „explozie”,  generând apariția serviciilor similare și în alte țări din lume.
©2011 IPNA "Teleradio-Moldova"
Departamentul Multimedia al IPNA „Teleradio-Moldova” a fost creat cu suportul
Programului Comun al Consiliului Europei şi Uniunii Europene
„Susţinerea Democraţiei în Moldova”
DQTeam