Loading
ro ru en




Moldovenii în lume
Loading
19 Februarie 2014 | 11:51
Un centru pentru migranţi, lansat la Cahul
Un centru ce va oferi servicii migranţilor moldoveni a fost inaugurat ieri la Cahul. Centrul va oferi consultanţă şi suport informaţional tuturor persoanelor care au revenit de peste hotare şi vor să se reintegreze social sau celor care doresc să migreze.
Camera de Comerț și Industrie este partener al acestui proiect. Prezent la ceremonia de inaugurare, Simion Platon, director al filialei Cahul a Camerei de Comerț și Industrie, a apreciat pozitiv crearea unui asemenea centru deoarece, din cauza migrației, numărul populației stabilite în Republica Moldova este în scădere.

"Muncind peste hotare, o parte din cetățeni se gândesc la ce vor face când vor reveni acasă. Filiala le va oferi consultanță persoanelor care doresc să își inițieze propria afacere, să facă învestiții în regiunea de Sud a țării. Centrul "Nexus" reprezintă o platformă integrată şi orientată la piaţa muncii din regiunea Cahul. El nu încurajează şi nici nu împiedică migraţia, ci se bazează pe ideea că migraţia este un factor ce duce la bunăstarea familiilor, la dezvoltarea economică a comunităţilor", a precizat Simion Platon.

Un centru similar a fost inaugurat la Edineț și la Ungheni.

"Nexus Moldova" este un proiect implementat de un consorţiu al International Agency for Source Country Information - IASCI, fiind finanţat de Uniunea Europeană şi cofinanţat de Agenţia Elveţiană pentru Dezvoltare şi Cooperare. Scopul este de a consolida legătura între migraţiune şi dezvoltare prin testarea platformei de servicii integrate pentru migranţii moldoveni şi comunităţile acestora.
Comentarii:

Carmelia Albu - Ombudsmanul Companiei „Teleradio-Moldova”, în serviciul consumatorului

Serviciul Ombudsmanului servește pentru public drept o sursă independentă de informare, explicații, analiză privind programele Radiodifuzorului Public și aderența la standardele și practicile europene de elaborare a programelor.  

Ombudsmanul este un mediator care, în caz de necesitate, va purta negocieri între telespectator/radioascultător sau un anumit grup de persoane şi Companie. Ombudsmanul  răspunde la întrebările telespectatorilor şi radioascultătorilor, primește și analizează eventuale plângeri din partea consumatorului de programe.
  
Primul Serviciu al Ombudsmanului a apărut în Suedia, în 1809. Acesta a fost instituit pe lângă Parlament, din inițiativa Guvernului, și avea misiunea de a proteja drepturile cetăţenilor, monitorizând acțiunile Executivului. Uterior, în 1988, un serviciu asemănător a fost instituit în mass-media din Franţa. Aceasta a fost o adevărată „explozie”,  generând apariția serviciilor similare și în alte țări din lume.
©2011 IPNA "Teleradio-Moldova"
Departamentul Multimedia al IPNA „Teleradio-Moldova” a fost creat cu suportul
Programului Comun al Consiliului Europei şi Uniunii Europene
„Susţinerea Democraţiei în Moldova”
DQTeam