Loading
ro ru en




Moldovenii în lume
Loading
19 Decembrie 2014 | 13:54
Un nou centru, ce oferă asistenţă migranţilor, deschis la Chişinău
Migranţii şi familiile din Chişinău vor avea posibilitatea să primească informaţie autorizată, precum şi consultaţii în problemele ce ţin de identificarea unui loc de muncă peste hotare la Centrul de servicii NEXUS. Acesta a fost deschis în capitală, după ce alte trei centre au fost lansate în teritoriu: la Edineţ, Nisporeni şi Cahul.
Viceprimarul capitalei, Nistor Grozavu, a menționat că acest Centru de servicii este foarte important pentru activitatea municipiului și că autoritățile publice locale vor contribui la susținerea activității acestuia.

„Deschiderea acestui Centru pentru consultarea populației, referitor la problemele de migrație, este un eveniment foarte important pentru noi. La aceste servicii vor avea acces nu doar locuitorii capitalei, dar și orice locuitor din republică, pentru că aici este locul unde se întâlnesc toate fluxurile din Republica Moldova”, a afirmat Nistor Grozavu.

Managerul financiar al proiectului NEXUS Moldova, Ulrike Brüderle, a spus că cele patru centre de servicii deschise în Moldova au fost renovate cu sprijinul antreprenorilor locali.

„Așteptăm ca rezultatele proiectului să se reflecte asupra vieții oamenilor”, a menționat Radu Dani, coordonator de proiecte în cadrul Agenţiei Elveţiene pentru Dezvoltare şi Cooperare.

„Astfel de oficii facilitează contactul direct cu persoana”, a spus șeful Biroului Relații cu Diaspora, Victor Lutenco.

Proiectul NEXUS Moldova a fost lansat pe 15 decembrie 2012. Inițiativa este finanțată de UE, prin Programul tematic de cooperare cu ţările terţe în domeniul migraţiei şi al azilului, şi cofinanţată de Agenţia Elveţiană pentru Dezvoltare şi Cooperare.

Mai multe detalii aflați din reportajul realizat de Radio Moldova Actualități.
Postat de: Departamentul Multimedia
Comentarii:

Carmelia Albu - Ombudsmanul Companiei „Teleradio-Moldova”, în serviciul consumatorului

Serviciul Ombudsmanului servește pentru public drept o sursă independentă de informare, explicații, analiză privind programele Radiodifuzorului Public și aderența la standardele și practicile europene de elaborare a programelor.  

Ombudsmanul este un mediator care, în caz de necesitate, va purta negocieri între telespectator/radioascultător sau un anumit grup de persoane şi Companie. Ombudsmanul  răspunde la întrebările telespectatorilor şi radioascultătorilor, primește și analizează eventuale plângeri din partea consumatorului de programe.
  
Primul Serviciu al Ombudsmanului a apărut în Suedia, în 1809. Acesta a fost instituit pe lângă Parlament, din inițiativa Guvernului, și avea misiunea de a proteja drepturile cetăţenilor, monitorizând acțiunile Executivului. Uterior, în 1988, un serviciu asemănător a fost instituit în mass-media din Franţa. Aceasta a fost o adevărată „explozie”,  generând apariția serviciilor similare și în alte țări din lume.
©2011 IPNA "Teleradio-Moldova"
Departamentul Multimedia al IPNA „Teleradio-Moldova” a fost creat cu suportul
Programului Comun al Consiliului Europei şi Uniunii Europene
„Susţinerea Democraţiei în Moldova”
DQTeam