Loading
ro ru en




Moldovenii în lume
Loading
18 Martie 2014 | 10:02
Unirea, explicată de „Tinerii Moldovei”
Mişcarea civică „Tinerii Moldovei” a lansat, la începutul acestei săptămâni, campania de informare ,,Unirea Înseamnă”. Aceasta cuprinde o serie de spoturi TV şi audio în care vor fi prezentate beneficiile unirii Republicii Moldova cu România.
În opinia tinerilor, avantajele unirii vizează domenii de larg interes precum agricultura, sistemul de sănătate, infrastructura sau veniturile populației. Campania vine în urma accentuării nevoii de bunăstare și securitate a cetățenilor dintre Prut și Nistru.

Spotul din prima săptămână a campaniei se referă la subvențiile din agricultură și prezintă un caz real, din județul Vaslui, al agricultorului Robert Stanciu.

Pe lângă spoturile propriu-zise, difuzate atât de posturile TV și radio din Republica Moldova, precum și promovarea stradală aferentă, mass-media va primi cu regularitate date statistice, diagrame și grafice despre avantajele unirii. În același sens, în luna aprilie, va fi organizată o vizită de informare, în România, pentru jurnaliști și bloggeri, eveniment care vizează informarea corectă asupra oportunităților de care se vor bucura cetățenii unei țări unite precum și întâlniri cu eroii din spoturi.

Mișcarea civică „Tinerii Moldovei, care va fi lansată oficial zilele următoare, răspunde necesității apariției unui actor din societatea civilă cu rol determinant în schimbarea la față a condițiilor de viață din Republica Moldova.

Situația actuală a veșnicei dezamăgiri față de neputința politicienilor va fi depășită, deoarece „Tinerii Moldovei” intenționează să ia soarta poporului în propriile mâini, prin inițierea unei mișcări de transformare ireversibilă în bine a vieții oamenilor simpli. Lansarea campaniei ,,Unirea Înseamnă” este un prim pas spre realizarea acestui deziderat.
 
Comentarii:

Carmelia Albu - Ombudsmanul Companiei „Teleradio-Moldova”, în serviciul consumatorului

Serviciul Ombudsmanului servește pentru public drept o sursă independentă de informare, explicații, analiză privind programele Radiodifuzorului Public și aderența la standardele și practicile europene de elaborare a programelor.  

Ombudsmanul este un mediator care, în caz de necesitate, va purta negocieri între telespectator/radioascultător sau un anumit grup de persoane şi Companie. Ombudsmanul  răspunde la întrebările telespectatorilor şi radioascultătorilor, primește și analizează eventuale plângeri din partea consumatorului de programe.
  
Primul Serviciu al Ombudsmanului a apărut în Suedia, în 1809. Acesta a fost instituit pe lângă Parlament, din inițiativa Guvernului, și avea misiunea de a proteja drepturile cetăţenilor, monitorizând acțiunile Executivului. Uterior, în 1988, un serviciu asemănător a fost instituit în mass-media din Franţa. Aceasta a fost o adevărată „explozie”,  generând apariția serviciilor similare și în alte țări din lume.
©2011 IPNA "Teleradio-Moldova"
Departamentul Multimedia al IPNA „Teleradio-Moldova” a fost creat cu suportul
Programului Comun al Consiliului Europei şi Uniunii Europene
„Susţinerea Democraţiei în Moldova”
DQTeam