Loading
ro ru en




Moldovenii în lume
Loading
30 Martie 2017 | 13:43
Veste importantă pentru cei care doresc să obţină cetăţenia română
Veste importantă pentru cetăţenii care doresc să depună dosarul pentru redobândirea cetăţeniei. Începând cu data de 2 aprilie curent, la Birourile teritoriale din Galaţi, Iaşi şi Suceava, înregistrarea dosarelor de cetăţenie se va face numai pe baza programărilor on-line de pe site-ul instituţiei, informează unimedia.info.
De menționat că în perioada 3-5 aprilie 2017, Biroul teritorial Suceava al Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie nu lucrează cu publicul. Activitatea va fi reluată, conform programului obişnuit, începând cu data de 6 aprilie 2017.

Persoanele programate online în vederea depunerii cererii privind cetăţenia română în perioada menţionată se vor reprograma la o dată ulterioară.        
La depunerea dosarelor privind cetăţenia română este obligatorie prezentarea documentelor de identitate şi de stare civilă atât în original, cât şi în copie legalizată, în cazul documentelor emise de autorităţile altor state.

Pentru documentele emise de autorităţile române este suficientă prezentarea originalului şi a unei copii simple care va fi certificată pentru conformitate de către funcţionarul ANC. Nu sunt acceptate actele laminate (plastifiate), întrucât elementele particularizante ale documentelor originale au fost deteriorate în urma plastifierii. 

De asemenea, pentru utilizarea aplicaţiei PROGRAMARE ONLINE DEPUNERE DOSAR Autoritatea Naţională pentru Cetăţenie nu percepe taxe, fiind un serviciu gratuit.
Postat de: Ecaterina Naconecinîi
Comentarii:

Carmelia Albu - Ombudsmanul Companiei „Teleradio-Moldova”, în serviciul consumatorului

Serviciul Ombudsmanului servește pentru public drept o sursă independentă de informare, explicații, analiză privind programele Radiodifuzorului Public și aderența la standardele și practicile europene de elaborare a programelor.  

Ombudsmanul este un mediator care, în caz de necesitate, va purta negocieri între telespectator/radioascultător sau un anumit grup de persoane şi Companie. Ombudsmanul  răspunde la întrebările telespectatorilor şi radioascultătorilor, primește și analizează eventuale plângeri din partea consumatorului de programe.
  
Primul Serviciu al Ombudsmanului a apărut în Suedia, în 1809. Acesta a fost instituit pe lângă Parlament, din inițiativa Guvernului, și avea misiunea de a proteja drepturile cetăţenilor, monitorizând acțiunile Executivului. Uterior, în 1988, un serviciu asemănător a fost instituit în mass-media din Franţa. Aceasta a fost o adevărată „explozie”,  generând apariția serviciilor similare și în alte țări din lume.
©2011 IPNA "Teleradio-Moldova"
Departamentul Multimedia al IPNA „Teleradio-Moldova” a fost creat cu suportul
Programului Comun al Consiliului Europei şi Uniunii Europene
„Susţinerea Democraţiei în Moldova”
DQTeam